خطبه های نماز جمعه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک، اظهار کرد: ستیزه‌جویی با مسلمانان و پیدا کردن بهانه‌های واهی برای عنادورزی با آنها به نفع دولت‌های آمریکا، فرانسه، اسرائیل و آل صعود نیست.

وی با اشاره به اهانت اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: آنها از جریانات فاسد خودشان همچون داعش حمایت می‌کنند اما چگونه نمی‌توانند از پیامبر رحمانیت که بدون دلیل مورد اهانت احمقانه آنها قرار گرفته حمایت کنند!؟

امام جمعه اراک با تاکید بر مسئولیت همه مسلمانان در برابر دین اسلام بیان کرد: همه در برابر دین اسلام مسئولیت داریم که با شناخت بیشتر نسبت به دین اسلام و درست عمل کردن به دستورات الهی قطعا بهتر می‌توانیم دین مبین اسلام را در دنیا ترویج دهیم.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: انجام برخی از کارها توسط مسلمانان به نفع دنیای اسلام نیست، چرا که دشمنان می‌خواهند چهره خشنی را از مسلمانان به دنیا معرفی کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف است، تصریح کرد: باید کسی که در دولت تدبیر و امید به عنوان استاندار سکان‌دار هدایت این استان را عهده‌دار می‌شود شخصی باشد که قبلا اداره امور را عهده‌دار بوده باشد.

امام جمعه اراک افزود: باید سکان‌دار استانی که بیش از دو هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی، ۱۲۰ هزار دانشجو و ۲۴۰ هزار دانش‌آموز دارد و به عنوان استان امام راحل مطرح است شخصی باشد که بتواند تغییرات خوبی را در زمینه تکنولوژی، کشاورزی و علمی، همچنین برنامه‌ریزی در این استان ایجاد کند.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: استاندار استان مرکزی باید مدیر، مدبر و لایق و قدرتمند از طرف دولت تدبیر و امید انتخاب شود که بتواند با جذب سرمایه و سرمایه‌گذاران جدید مشکلات شرکت‌های واگن پارس، آونگان و آذرآب را که هر کدام به تنهایی می‌توانند کشور را اداره کنند، رفع کند.

وی همچنین با اشاره به شهادت رسیدن فرمانده سپاه روح‌الله کشور در سوریه گفت: حزب‌الله با مقاومت و حمله جانانه به صهیونیست‌ها انتقام خون شهید الله‌دادی و سایرین را گرفت و برای مسلمانان در دنیا عزت و افتخار آفرید.

امام جمعه اراک در ادامه اظهار کرد: جامعه مسلمانان جامعه‌ای است که در آن همه به تمامی آداب اسلام پایبند و معتقد باشند.

*دهه فجر و پیروزی انقلاب سرفصل جدیدی را در کتاب تاریخ دنیا باز کرد

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر بیان کرد: دهه فجر و انقلاب اسلامی دستاوردهای خوب و قابل توجهی را برای ملت ایران در دنیا به ارمغان آورده است.

وی گفت: توسعه شبکه بهداشت و درمان، علم، آموزش و پرورش و پیشرفت در زمینه‌های مختلف علی‌رغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران می‌باشد که با هدایت امام راحل، خون شهدا و انسجام مردم به دست آمده است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه بیشترین بودجه کشور بعد از انقلاب به آموزش و پرورش، دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران تمامی امکانات کشور را در راستای ارائه خدمات به همه اقشار مختلف مردم بسیج کرده است.

دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: تزریق ۴۳ میلیارد تومان توسط دولت به شبکه بهداشت و درمان استان مرکزی نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی ایران به سلامت مردم دارد.

وی یادآور شد: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران سرفصل جدیدی را در کتاب تاریخ دنیا برای مسلمانان باز کرد و توانست برای آنها عزت و افتخار به ارمغان بیاورد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.