تئاتر استان مرکزی دچار روزمرگی است

به گزارش مرکزی دیلی، مصطفی محمودی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، پیرامون نقد آثار ارائه شده در جشنواره تئاتر استان مرکزی اظهار کرد: پس از آخرین باری که به عنوان منتقد در جشنواره استانی تئاتر استان مرکزی حضور داشتم، متاسفانه تئاتر این استان همچنان از همان ضعف‌های سه سال گذشته رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه برخی از متون، نیازمند تحقیق و پژوهش هستند، اما متاسفانه این مقوله در متون نمایشی تئاتر این استان توجه نشده است، افزود: ضعف مفرط در نگارش متن‌های نمایشی  هنوز در آثار شرکت کننده در جشنواره به چشم می‌خورد و این نکته نشان می دهد که در این مدت اتفاقی برای تقویت جریان نمایشنامه‌نویسی در استان مرکزی رخ نداده است.

محمودی سمت و سوی هنرمندان در استفاده مفرط از سالن‌های بلک‌باکس را به عنوان معضل گریبان‌گیر هنرمندان این استان عنوان کرد و گفت: توجه بیش از اندازه به این مسئله به آثار نمایشی جشنواره لطمه وارد کرد و هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره خود را با این شیوه و درخواست بی‌مورد محدود کردند.

منتقد بیست و پنجمین جشنواره استانی تئاتر استان مرکزی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در سایر بخش‌ها و عناصر اجرایی تئاتر اراک از جمله کارگردانی، بازیگری، موسیقی، طراحی صحنه هنوز اتفاقی نیفتاده است هر چند کمابیش حرکت‌هایی انجام شده، اما این حرکت‌ها به شکل گسترده نبوده است.

سخنگوی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران یادآور شد: تئاتر این استان متاسفانه نگرانی‌های من را به عنوان یک کارشناس و منتقد افزایش داده است و امیدوارم بچه‌های تئاتر این استان راهکارهایی را در جهت رفع این معضل بیاندیشند.

محمودی در ادامه پیرامون نشست‌های مختلف نقد و بررسی آثار شرکت‌کننده در جشنواره، گفت: استقبال مخاطبان از جلسات نقد و بررسی از لحاظ کمی خوب بود و امیدوارم در سال‌های آینده شاهد استقبال کیفی مخاطبان و صاحبان اثر باشیم.

وی ضمن تاکید بر ایجاد تعامل سازنده بین موافقین و مخالفین و پل ارتباطی که گفتمانی است بین صاحب اثر و مخاطب اثر در برگزاری نشست‌های نقد و بررسی این دوره از جشنواره، گفت: خوشبختانه امسال با اینکه گزنده‌ترین انتقادات را تماشاچیان در نشست‌های نقد و بررسی متوجه صاحبان اثر می‌کردند، اما هیچ‌گونه تنشی به وجود نیامد.

منتقد بیست و پنجمین جشنواره استانی تئاتر استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تئاتر اراک در این بخش پیشرفت داشته است و آستانه تحمل تماشاگر و صاحبان اثر بالا رفته است که جای خوشحالی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.