برگزاری کارگروه مشترک سلامت و امنیت غذایی استان در فراهان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، حسن طاهر احمدی ظهر چهارشنبه در کارگروه مشترک سلامت و امنیت غذایی استان در فراهان، افزود: بیمارستان ولیعصر اراک با بیشتر از ۶۵ سال قدمت و کمبود فضای بیمارستانی، در حال حاضر باید جوابگوی خیل عظیمی از بیماران استانی و فرا استانی باشد.

وی ضمن اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: تحولی که در چند ماه گذشته در حوزه بهداشت و درمان کشور ایجاد شد در دو دهه اخیر بی سابقه بوده است اقدامی که توانست فاصله زیاد کشورمان را با کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه بهداشت و درمان به اندازه بیست سال کمتر کند.

طاهراحمدی اظهار داشت: در سال های گذشته جفای بسیاری به حوزه بهداشت و درمان کشور شده است و بودجه و پولی که باید صرف درمان بیماران و کم کردن از درد و آلام آنان می شد صرف وارد کردن و خرید کالاهای مصرفی و غیر ضروری شد.

وی با بیان این که علیرغم اقدامات ارزشمند صورت گرفته هنوز با معضلات زیادی در این حوزه رو برو هستیم گفت: هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب و آرمان های نظام سلامت فاصله زیادی داریم.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان داشت: در جریان سفر سعید نمکی، معاون اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به اراک، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز فاز جدید بیمارستان ولیعصر(عج) اختصاص یافت و انتظار می رود با یاری مسئولان استانی، تا دو سال آینده  این پروژه به بهره برداری برسد.

احداث بیمارستان سوانح و سوختگی در اراک ضروری است

وی احداث بیمارستان سوانح و سوختگی در اراک با توجه به آمار بالای صدمات و جراحات حین کار به دلیل محیط کارگری استان را بسیار ضروری عنوان کرد که با وجود تصمیمات جدی در خصوص ایجاد آن، تاکنون عملی نشده است.

طاهر احمدی از مسئولین عالی و اجرایی استان خواست با توجه ویژه و اهتمام به طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری در اراک بار بزرگی را از دوش بیماران سرطانی و خانواده های آنان بردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان آیت اله خوانساری در حال حاضر ۶۴ تخت دارد که جوابگوی بیماران نیست و در طرح توسعه این بیمارستان ظرفیت به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی به بیمارستان در حال اتمام شهرستان فراهان نیز اشاره کرد و افزود عملیات احداث این بیمارستان از ۱۷ سال پیش آغاز شده و در یکی دو سال اخیر علی رغم مخالفت های جدی با ساخت آن در وزارت بهداشت، با پیگیری مسئولان استانی موفق به ساخت و خرید تجهیزات آن شده ایم و در حال حاضر ۶۰ نفر نیروی مورد نیاز این مرکز در حال گزینش هستند تا در هفته دولت در سال جاری، شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.