گشایش نمایشگاه دفاع مقدس استان مرکزی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازایرنا، این نمایشگاه در دو بخش فضای باز و سالن سر پوشیده بر پاشده و شامل ۲۲ ایستگاه نمایشی است .
در هریک از این ایستگاهها ،درقالب چندین غرفه به موضوعات مختلف مرتبط با دفاع مقدس و جبهه های نبرد پرداخته شده است .
نمایش ادوات مختلف جنگی، انواع مختلف بیسیم و نحوه استفاده از آن در میدان رزم، نقش بانوان استان مرکزی در دفاع مقدس، تصویرسازی عملیات های مختلف، به نمایش گذاشتن وصیت نامه ها و دست نوشته های شهدا و نمایش عکس های فرماندهان دفاع مقدس از مهمترین موضوع های این نمایشگاه است.
همچنین حضور پیشکسوتان? اطلاع رسانی و تبلیغات?‌پشتیبانی?‌بسیج اصناف? مقاومت ایثار و شهادت? صنایع? بسیج مهندسی? نیروی انتظامی?‌جهاد سازندگی? روحانیت? حوزه و طلاب? زنان و فعالیت های مقابله با گروهک های ضد انقلاب از دیگر محورهای این نمایشگاه است.
دراین نمایشگاه نقش کارخانه ها، شرکت ها، نهادهای دولتی و خصوصی و اقشار مختلف مردم استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گرفته است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، آشنایی عموم با آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود:
از آنجایی که تبیین ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه عمومی است برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در یادآوری حماسه آفرینی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای نسل جدید و جوانان، نهادینه نمودن فرهنگ مقاومت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا موثر باشد.
سردار مهدی صدیقی ادامه داد: استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس همچون دیگر مناطق کشور تمام توان خو را در بخش های مختلف به کار گرفت.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به میلیاردها کمک نقدی و غیر نقدی در هشت سال دفاع مقدس از سوی مردم این استان به جبهه ها و رزمندگان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ پروژه که سرنوشت عملیات های مختلف به آن وابسته بود از سوی کارخانجات استان مرکزی تامین شد.
سردار صدیقی همچنین به نقش بی بدیل بانوان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: زنان همچون مردان و دوشادوش آنان چه در آماده سازی آذوقه و چه در امداد پشت جبهه ها نقش بسزایی را ایفا کردند.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و پویای ایران اسلام? تصریح کرد: امروز وظیفه ما انتقال ارزش های دفاع مقدس و شهدای انقلاب به نسل جوان و نوجوان برای دستیابی به موفقیت های روز افزون است.
سردار صدیقی با بیان اینکه استان مرکزی طی هشت سال دفاع مقدس بیش از ۷۰ هزار نفر به جبهه های نبر حق علیه باطل اعزام کرد? افزود: این استان بیش از ۱۵ هزار جانباز? شش هزار شهید و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرده است .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.