افزایش۴ درصدی کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای اراک در تابستان امسال

به گزارش مرکزی دیلی، مینو صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی شش ماهه اول سال جاری بیش از ۶۰۰ نفر در مرکز فنی و حرفه ای خواهران اراک آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه مرکز دارای ۱۱ کارگاه است، افزود: کارگاه های الکترونیک، عمران، رایانه، سفال و سرامیک، نساجی، قالیبافی، صنایع چوب، سرویس و نگهداری، قلمزنی، سنجش طراحی دوخت، سنجش آرایش و پیرایش از جمله کارگاه های این مرکز می باشد.

صادقی ادامه داد: از جمله رشته های اجرا شده و یا در حال اجرا در این مرکز میناکاری، قلمزنی، معرق، برجسته کاری روی سفال، سفال با چرخ، کیف دوزی، حکاکی چرم، کامپیوتر، اتومکانیک، تعمیر تلفن همراه، نصب سیستم اعلام حریق، سیستم های دزدگیر و دوربین مداربسته، طراحی معماری درجه دو، تعیین صورت وضعیت، کار در گیرنده های GPS است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای خواهران اراک با اشاره به آموزش رشته های فنی در مرکز اظهار کرد: رشته های فنی چون الکترونیک و عمران نیز دارای متقاضیان خاص خود است، تا با تاکید بر دانش عملی، در راستای دانش آموخته شده در دانشگاه ها، مهارت های لازم برای کار در محیط واقعی کسب شود.

صادقی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه ای خواهران از سال ۱۳۷۵ آغاز به کار کرده است، افزود: این مرکز با هدف توسعه مهارت آموزی با رویکرد افزایش نگاه کارآفرینانه در جهت توسعه اشتغال پذیری ایجاد شده است.

وی کارآفرینی و درآمدزایی را از مشخصه های اصلی آموزش در این مرکز دانست و بیان کرد: کارآموزان رشته های هنری هم چون میناکاری قلمزنی، کیف دوزی و سفال از بدو آموزش می توانند از طریق شرکت در نمایشگاه ها بازار کار خود را بدست آورند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در هر کارگاه ۱۵ کارآموز حضور دارد که با توجه به استقبال بیش از حد گاهی به ۱۸ الی ۲۰ کارآموز نیز می رسد، گفت: علاقمندانی که سنشان ۱۵ سال به بالا است می توانند در دوره های این مرکز شرکت کنند و کارآموزان پس از گذراندن دوره و موفقیت در آزمون پایان رشته، گواهینامه معتبر فنی و حرفه ای دریافت می کنند.

صادقی در خصوص سایر فعالیت های مرکز خواهران گفت: مشارکت در برگزاری آزمون های عملی کارآموزان آموزشگاه های آزاد سطح شهر اراک در دو رشته طراحی دوخت و آرایش و پیرایش از جمله فعالیت های مرکز است.

وی همچنین برگزاری دو دوره نازکدوز زنانه و آرایش و پیرایش ویژه اتباع افاغنه را از دیگر فعالیت های اجرا شده در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران اراک عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.