تولید سالانه ۴۰۰ تن گوشت شترمرغ در زرندیه

به گزارش مرکزی دیلی، پرویز شیبانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، با بیان اینکه از ۹۷ واحد این مجتمع ۷۰ واحد فعال شده است، افزود: با پرورش حدود ۵ هزار شتر مرغ در این مجتمع در حال حاضر سالانه بیش از ۴۰۰ تن گوشت در این مجتمع تولید شده و روانه بازار داخلی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی رتبه اول را در تولید گوشت شتر مرغ دارد، عنوان کرد: در این مجتمع پرورش شترمرغ از ابتدا تا انتها یعنی از تولید تخم شترمرغ توسط شترمرغ‌های مولد تا پرورش جوجه‌ها و رسیدن به وزن حدود ۱۱۰ کیلو انجام می‌شود.

شیبانی با بیان این که همه بخش‌های بدن شترمرغ از پر آن تا پوست و گوشت و حتی اعضای داخلی بدنش مورد استفاده‌های مختلف قرار می‌گیرد، اضافه کرد: با رفع موانع موجود، تولید در این مجتمع تا دو برابر نیز قابل افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: نبود کشتارگاه در جوار مجتمع و صنایع زیردستی مانند کارگاه‌های دباغی و تولید چرم شترمرغ از جمله موانع توسعه پرورش شترمرغ در این منطقه است. یک کشتارگاه صنعتی مجهز دارای بخش‌های مختلفی چون پرکنی و کشتار است و گوشت شترمرغ در خود کشتارگاه با نظارت سازمان دامپزشکی، بسته‌بندی و به بازار عرضه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت تعاونی شترمرغ زرندیه وجود واحدهای صنعتی جانبی در کنار واحدهای پرورش شترمرغ را تنها راه اقتصادی شدن این صنعت دانست و گفت: کارخانه خوراک دام با ظرفیت تولید ۷۰ تن خوراک دام در یک شیفت کاری، پست خدمات دامپزشکی و قرنطینه، پست خدمات دامپروری و واحد خدمات اداری، فرهنگی و ورزشی از جمله بخش‌هایی هستند که در مجتمع پرورش شترمرغ زرندیه ایجاد شده است.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.