پانزدهمین روز ناسالم هوای اراک در سال جاری رقم خورد

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک صبح جمعه به حدود دو برابر حد مجاز رسیده و هوای این شهر را در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حالی که هوای اراک در دو روز گذشته وضعیت سالم را پشت سر گذاشته و در روز پنجشنبه شاخص کیفیت هوای این شهر ۷۱ برآورد شد که وضعیت سالم را نشان می دهد اما صبح روز جمعه با افزایش ریزگردها در هوای این شهر به دو برابر حد مجاز، شرایط ناسالم برای گروه های حساس در این روز اعلام می شود.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک طی صبح روز جمعه ۶۷میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که نزدیک به دوبرابر حد مجاز و استاندارد این ذرات یعنی ۳۵میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: منشاء این ریزگردها مناطق بیابانی کشورهای عراق و سوریه است که از سمت غرب به کشور وارد شده و استان مرکزی نیز همچون استان های غربی کشور، دچار هجوم ریزگردها و غلظت ذرات معلق موجود در هوا شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر ریزگردها و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون، از مهمترین منابع آلودگی هوای اراک باید به وجود خودروهای فرسوده با احتراق ناقص و غیراستاندارد و همچنین منابع ثابت آلودگی همچون صنایع حاشیه و محدوده این شهر اشاره کرد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: کیفیت نامناسب هوا برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار است و این افراد به جز موارد ضروری باید از تردد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.