اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از آبان ماه در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، حسن طهماسبی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: طرح مذکور هر ساله به صورت سراسری از اول آبان ماه تا پایان آذر ماه در کشور به مدت ۲ ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۵ مهدکودک شهری، ۱۰ مهدکودک روستایی و ۱۳ مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان اراک به عنوان پایگاه غیر دائمی فعالیت دارند.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان اراک با بیان اینکه گروه هدفدر این طرح کودکان یک تا ۶ ساله هستند، ابراز کرد: در حال حاضر ۳۰پا یگاه دائمی در شهرستان اراک برای پیشگیری از تنبلی چشم به این گروه هدف خدمات رسانی می نمایند.

طهماسبی یادآور شد: معاینه غربالگری تنبلی چشم در ۳ سطح توسط مربی، اپتومتریست و چشم پزشک انجام می شود.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از تنبلی چشم در بین کودکان یک تا ۶ ساله، غربالگری این کودکان و درمان آنها است.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان اراک بیان داشت: تاکنون ۳ جلسه آموزشی با مربیان مهدهای کودک و بخش خصوصی و با حضور حدود ۱۰۰ شرکت کننده در این زمینه برگزار شده که در روز ۵شنبه مورخ ۲۸ شهریور ماه نیز چهارمین و آخرین جلسه در این رابطه در اداره کل بهزیستی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

طهماسبی خاطرنشان ساخت:اداره بهزیستی شهرستان اراک دو دستگاه غربالگری بینائی را جهت معاینه گروه هدف در اختیار بخش خصوصی در شهرستان اراک قرار داده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.