برگزاری یادواره شهید چمران در اراک

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: لازمه تداوم حیات ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و می بایست نسل های امروز و فردا را با این فرهنگ آشنا کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، حجت الاسلام حسن هنرمند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید فرهنگ شهدا و ایثار گرانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس مظلوم و بی پناه در برابر استکبار جهانی به مقابله ایستادند و جان شیرین خود را که گرانبهاترین سرمایه یک انسان است برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند به نسل های امروز و فردا شناساند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار رزمنده از استان مرکزی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند، افزود: استان مرکزی افتخار دارد که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ۱۴ هزار جانباز، ۶ هزار شهید و یک هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

هنرمند ضمن اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید چمران اظهار کرد: شهید مصطفی چمران یک شخصیت برجسته و کامل بود و خدمات ارزنده این شهید بزرگوار در لبنان بر کسی پوشیده نیست و این شهید در نوع خود قابل ستایش و مورد تکریم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: اسطوره های ایثار و شهادت را می بایست در جامعه معرفی و شخصیت آنها را تبیین کرد.

وی در پایان از برگزاری یادواره شهید چمران در ششم تیرماه خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران مصادف است با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و این یادواره با حضور سردارعلی فضلی جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین و مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.