آغاز مسابقات ورزشهای بومی و محلی انتخابی بسیج استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این مسابقات ۱۰۸ ورزشکار در گروهای مختلف سنی و در رشته های کشتی، هفت سنگ، دان پلان و طناب کشی با هم به رقابت می پردازند که در مجموع حدود ۲۵ نفر به مسابقات کشوری که هفتم مهرماه در گیلان برگزار می شود، راه خواهند یافت.
بازی هفت سنگ یکی فراگیرترین و کم هزینه ترین بازیهای بومی و محلی این منطقه محسوب می شود.
در این بازی که هم اکنون در بسیاری از مناطق استان مرکزی بو‍یژه مناطق روستایی معمول و مرسوم است ، دو تیم چهار نفره با پرتاب توپ به هفت سنگ چیده شده کسب امتیاز می کنند.
در قوانین جدید این بازی، سنگها از دورنگ متفاوت آماده می شود و بازیکن حریف باید سنگها را یک در میان با رنگی متفاوت بچیند.
دان پلان نیز بازی بسیار مهیجی است که از دو سنگ دان و پلان تشکیل می شود و دو تیم سه نفره با یک بازیکن ذخیره در یک فضای ۱۶ متری از زمین با پرتاب سنگ به سنگ بزرگتر که پلان نامیده می شود ، امیتازات لازم را کسب می کنند.
کشتی محلی نیز یک نوع بازی است که با شرکت دو حریف ، در دایره ای به شعاع ۱۵ متر انجام می شود و بازیکن خارج از دایره باید با گرفتن شال بازیکن داخل دایره کسب امتیاز کنند.
سال گذشته تیم ورزشهای بومی و محلی بسیج استان مرکزی در رشته طناب کشی مقام نخست و در رشته هفت سنگ در جمع چهار تیم برتر کشور قرار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.