آغاز طرح بررسی بهداشتی و درمانی والدین شهدا در استان مرکزی

طرح بررسی بهداشتی و درمانی والدین شهدا با عنوان، «به جای فرزند شهیدت» با هدف کمک به روند درمان این افراد، توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک روز جمعه در حاشیه اجرای این طرح گفت: در این طرح، تیمی متشکل از پزشکان متخصص، با سرکشی به خانواده‌های معظم شهدا، آنها را ویزیت و در صورت نیاز مراحل درمان را پیگیری می‌کنند.

دکتر«علیرضا امانی» افزود: والدین شهدا به علت کهولت سن به بیمارهای مختلف مبتلا هستند و دانشگاه علوم پزشکی همواره پپگیر روند درمان آنان است.

وی بیان کرد: یک روز قبل از حضور متخصصان در منزل والدین شهدا، پرستار به منزل آنان مراجعه و از وضعیت بیماری والدین آگاه شده و برای درمان بیماری آنان تشکیل پرونده انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از مزیت‌های اجرای این طرح، خارج نشدن والدین شهدا برای درمان و گرفتن خدمات درمانی در منزل است.

دکتر امانی افزود: از دیگر مزیت‌های اجرای طرح، «به جای فرزند شهیدت» ساماندهی و تنظیم داروی این عزیزان است زیرا آنان به سبب کهولت سن به چند پزشک مراجعه دارند و داروهای متعدد دریافت می‌کنند که نبود پرونده پزشکی، ممکن است موجب تداخل دارویی شود.

وی بیان کرد: به هنگام مراجعه پزشک متخصص به منزل خانواده شهدا، گروه درمان مجهز به تجهیزات و لوازم پزشکی در منزل والدین شهدا حاضر می‌شوند تا روند درمان و ویزیت و گرفتن نوار قلب و سایر خدمات را انجام دهند.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.