آصفری : برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای پیگیری گرانی‌ها در هفته آینده

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به‌زودی جلسه‌ای غیر علنی در مجلس برای بررسی گرانی‌های اخیر تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: جدی‌ترین معضل استان بیکاری و تورم است که اگر مسئولین و نمایندگان مجلس در راستای رسیدگی و برطرف کردن این مهم وقت بیشتری بگذارند و تلاش کنند، قطعاً بیشترین رضایتمندی مردم را در برخواهد داشت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری اجرایی نشدن مصوبات دولت به استان مرکزی در دیدار با وزیر صنعت خبر داد و افزود: در هفته آینده طی جلسه‌ای با وزیر صنعت، علت عملی نشدن تعهدات هیئت دولت در سفر دوم و سوم مبنی بر احداث ۵۷ کارخانه که حتی یک کارخانه هم اجرایی نشده را پیگیری خواهم کرد.

آصفری در ادامه با اشاره به  مشکلات برخی کارخانه‌های استان از جمله شرکت صنایع، آونگان و واگن پارس خاطرنشان کرد: در واگذاری دو کارخانه در اراک اصل ۴۴ رعایت نشده است و متأسفانه مدیران این کارخانه‌ها پاسخگو نیستند و برخی از موانع قانونی موجود مانع برخی برخوردها و یا پیگیری‌‌ها می‌شود.

پرداخت ۲,۵ میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان واگن‌پارس

وی از پرداخت مطالبات ۳۰۰ نفر از بازنشستگان کارخانه واگن‌پارس اراک در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با پیگیری انجام شده توانستم دستور پرداخت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مطالبات بازنشستگان واگن‌پارس را از وزیر دفاع أخذ کنم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس از امضای تفاهمنامه‌ای با وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: به دنبال پیگیری و سئوال وی از وزیر کار پیرامون اجرایی نشدن ماده ۱۰ برنامه توسعه کشوری مبنی بر نوسازی صنایع که ۱۲ سال است اجرا نشده مقرر شد در لایحه بودجه سال ۹۲ اعتباراتی برای اجرایی شدن این قانون تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: بر اساس این قانون در راستای نوسازی صنایع کارگرانی که بیش از ۲۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی دارند، می‌توانند بازنشسته شوند و ۵۰ درصد حق بازنشستگی توسط کارفرما (تأمین اجتماعی) و ۵۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود که با اجرای این قانون بخشی از مشکلات کارگران حل می‌شود.

به دنبال پست و مسئولیت نیستم

آصفری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر علت کناره‌گیری از مجمع نمایندگان و بیان عدم کارآیی مجمع نمایندگان گفت: مجمع نمایندگان جایگاه قانونی آنچنانی ندارد که بگوییم در قانون آمده و باید رعایت شود بنابراین در جایی که کاربرد داشته باشد و بتواند مشکل مردم را حل کند در جلسه‌ها حاضر می‌شوم ولی زمانی که مجمع خروجی ندارد تمایل به حضور ندارم و چون به دنبال پست و مسئولیت نیستم کناره‌گیری کردم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا توجه بیشتری به مسائل ملی دارید تا مسائل استانی اظهار داشت: نماینده باید یک نگاه ملی داشته باشد چراکه نگاه جزیره‌ای نمی‌تواند مؤثر باشد و قانونی که به صورت جزیره‌ای تصویب می‌شود کارگشا نخواهد بود، نگاه فرامنطقه‌ای و فراملی می‌تواند به تصویب قانون مؤثر منجر شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس عنوان کرد: علیرغم اعتقاد خودم که فکر می‌کنم باید وقت بیشتری روی مسائل ملی گذاشته شود اما اینطور نبوده و بیشترین زمان را صرف مسائل حوزه انتخابیه کرده‌ام.

آصفری در تشریح فعالیت‌های انجام شده در راستای حل مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه خود گفت: برگزاری جلسه‌های ملاقات مردمی در پنج‌شنبه‌ها و پیگیری مشکلات و معضلات مردم استان در جلسه‌های متعدد از جمله دو جلسه با رئیس جمهور، سه جلسه با معاون رئیس جمهور، ۲۳ جلسه با وزرا و ۱۶ جلسه با رؤسای سازمان‌های کلان کشور از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: تاکنون ۹ تذکر به مسئولین در خصوص مشکلات مختلف استان داده شده است و همچنین در مواردی در راستای رسیدگی به مطالبات مردمی از وزیر کشاورزی، وزیر کار و رفاه و تأمین اجتماعی، اقتصاد و دارایی نیز سئوالاتی پرسیده شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه مجلس دهم همزمان با خشکسالی بودجه‌ای کشور آغاز به کار کرد بنابراین اعتبارات و بودجه‌ای در اختیار کشور نبود، اظهار داشت: علیرغم کمبود بودجه در طی جلسه‌های متعدد با وزیر بهداشت اعتبارات و امکانات خوبی برای بیمارستان‌های ولی عصر (عج) و کمیجان جذب شد و همچنین در جلسه‌هایی با وزیر راه اعتباراتی برای دو بانده کردن راه‌آهن، تعریض باند فرودگاه، تعریض جاده‌های شهرستان‌ها و راه‌های روستایی اختصاص یافت.

آصفری در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در راستای رسیدگی به آلودگی هوای اراک گفت: با اقدامات انجام شده و جلسه‌ها و تذکرات صورت گرفته این نیروگاه مجبور به استفاده از گاز به جای مازوت شد و در بی‌سابقه‌ترین حالات در این فصل سال ما شاهد هستیم که نیروگاه اراک با سوخت گاز کار می‌کند.

مسئولین در گفتار خود برخی ضوابط را رعایت کنند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه گفتار رئیس دولت در سفرهای اخیر و رفتار وی در انتخابات گفت: همه مسئولین باید در گفتار خود برخی ضوابط را رعایت کنند.

وی افزود: صحبت کردن مثل عامه مردم در شأن مسئول و نظام جمهوری اسلامی نیست و رعایت گفتار موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آصفری با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری ۳ جناحی خواهد بود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در انتخابات آینده دو کاندیدا از جبهه اصولگرایی و یک کاندیدا از جبهه اصلاحات و یک کاندیدا از بدنه دولت باشند که رقابت این دوره بین کاندیداهای جبهه اصولگرایان است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: هرگونه استفاده از امکانات دولتی اعم از خودرو، تلفن، موبایل، اتاق بیت‌المال، ساعت کاری اداری برای تبلیغ و یا حمایت کاندیدایی ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداری موضوع پیگیری خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.