برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اراک

همایش شیرخوارگان حسینی اراک روز جمعه همزمان با سراسر کشور در سومین روز از ماه محرم الحرام به یاد شهید ۶ ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد.

مادران عزادار اراکی در این همایش مذهبی با پوشاندن لباس.های سیاه و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی اصغر(ع) به پیشانی نوزادان خود به یاد ۶ ماه امام حسین (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

در این آیین معنوی مداحان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کردند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.

مادران با چشمان اشک آلود و چهره های غمگین فرزندان شیرخواره خود را بالای سرگرفته بودند و با دل های شکسته برای عاقبت بخیری فرزندان خود دعا کردند.

فضای مصلای بیت المقدس اراک آنچنان رنگ و بوی معنویت به خود گرفته بود که هر کسی وارد این فضا می‌شد بی‌اختیار اشک از چشمانش سرازیر می‌شد و به سر و سینه خود می‌زد.

همایش شیرخوارگان حسینی حرکتی عظیم در راستای تربیت سربازان امام زمان (عج) است و همه ساله به یاد کودکان شهید قیام کربلا در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

این آیین معنوی در تمامی مساجد و امامزادگان شاخص نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.