قطب ورزشیِ بی‌امکانات

 همان‌گونه که گنبد و گرگان در والیبال و بسکتبال یا جویبار و اندیمشک در کشتی آزاد و فرنگی، به نوعی شناسنامه ایران در این ورزش‌ها اند، استان مرکزی در هندبال و فوتسال با شهرهای اراک و ساوه یک قطب در کشور به شمار می‌رود؛ البته قطبی بی‌امکانات!

به گزارش اخبار روزانه مرکزی به نقل از روزنامه وقایع استان، کافی است به لیست این شهرها نگاه کنید: تهران، اصفهان، یزد، مشهد، شیراز، بجنورد، گرگان، ساری، رشت، کرج، همدان، قزوین، سنندج، کرمانشاه، زنجان، تبریز، ارومیه و اردبیل که سالن‌های مدرن شش هزار نفری یا افتتاح شده دارند و یا در حال تکمیل این زیرساخت بسیار مهم اند.
اما استان مرکزی! استانی که نه تنها هیچ برنامه‌ای برای ساخت این سالن تاکنون در آن به مردم اعلام نشده، بلکه سالن‌های فرسوده دو هزار و پانصد نفری در اراک و ساوه، بزرگترین سالن سرپوشیده آن به شمار می‌روند.
حال به این لیست نگاه کنید: اهواز، قم، زاهدان، خرم آباد و اندیمشک که در حال ساخت سالن های پنج و یا چهار و هزار پانصد نفری اند و یا کرمان و بندرعباس که به دنبال ساخت سالن شش هزار نفری اند!
از حق که نباید گذشت؛ قرار است سالن سه هزار و پانصد نفری در اراک بسازند (در برخی اخبار می‌گویند سه هزار نفر). واقعا متشکریم که ستون های این سالن را اکنون علم کرده‌اید و ما این سوله ورزشی نیمه کاره را چند سال است که می‌بینیم.
دومین شهر بزرگ استان مرکزی یعنی ساوه حتی یک زمین چمن پنج هزار نفری استاندارد هم ندارد! نیاز نیست راه دور برویم و ایران را بگردیم، در همین ملایر، دورود و بروجرد استادیوم ساخته اند یا در حال تکمیل اند که حداقل اگر فردا روز در لیگی تیم داشتند، تیمشان به دنبال زمین چمن مسابقه در این شهر و آن شهر نگردد؛ ما چه کنیم که استان‌مان در لیگ یک هر ساله تیمی شایسته دارد اما هنوز تکلیف استادیومش مشخص نیست!
شاید فکر کنید لابد اعتبارات عمرانی فوتبال استان روانه اراک شده است؛ صحبت‌هایی که در عرصه‌های مختلف گاها می‌بینیم و می‌شنویم از بی‌توجهی به شهرستان‌ها و تفاوت قائل شدن بین شهرها با مرکز استان. اما مگر واقعیت جز این است که همین استادیوم پانزده هزار نفری فوتبال در اراک، نظیرش در بیش از ۲۵ مرکز استان دیگر وجود دارد و همین هم برای میزبانی لیگ، سی یا چهل ایراد داشته و در فصل‌های گذشته نیز اخبار مختلفی از وضعیت نور، ورودی، چمن و … آن نقل محافل خبری شده و موجب شرمندگی و ناراحتی شهروندان از وضعیت امکانات شهر و استانشان شده است!؟
راستی، چه خبر از دهکده المپیک؟ سالن دو و میدانی؟ استان مرکزی همواره نقل محافل مختلف است؛ اما امکانات‌اش کجاست؟ شاید در ورزش هم سهم ما حسرت میزبانی انواع و اقسام مسابقات ملی و بین المللی باشد و غرش اسپک‌ها و سرویس‌ها و یا پرتاب‌های سه امتیازی مسابقات را باید از تلویزیون دنبال کنیم… هپکو، شناسنامه هندبال و ورزش ما، کجایی که یادت بخیر…

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.