ابراهیم عباسی: اولویت شهرداری اراک تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

شهردار کلانشهر اراک گفت: اولویت شهرداری اراک تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام به جا مانده از سنوات گذشته است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدابراهیم عباسی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری در زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان تاکنون از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کرده، اظهار داشت: در همین زمینه و به منظور اجرای طرح جامع کنترل ترافیک در کلانشهر اراک، شهرداری اجرای تعدادی تقاطع غیر همسطح را در دستور کار دارد و برای رفع این معضل طرح‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در سنوات گذشته نیز پیش‌بینی شده بود، افزود: متأسفانه با توجه به این پیش‌بینی در زمینه طراحی و اجرای این طرح‌ها هیچ گامی برداشته نشده بود که هم‌اکنون شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک طرح‌های خوبی را در این زمینه با اولویت اجرا در بخش‌های پر تردد و شلوغ طراحی کرده که پروژه میدان شریعتی یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها است.

شهردار کلانشهر اراک تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که شهرداری با جدیت دنبال می‌کند اجرای طرح جامع و تفصیلی برای شهر اراک است که بیشتر این طرح‌ها در کشور به دلیل وجود مشکلات متعدد در حین اجرا متوقف می‌شوند و تنها ۳۰ درصد طرح اجرایی می‌شود، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت کارشناسان و پیمانکاران و همکاری و تعامل با راه و شهرسازی به عنوان متولی این طرح همکاری لازم را داشته باشیم و از تمامی ظرفیت شهرداری در تحقق این هدف استفاده کنیم.

عباسی با اشاره به ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر به منظور عدم تردد و پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها ادامه داد: پارکینگ طبقاتی خاتم و گلستان به بهره‌برداری رسیده و پارکینگ طبقاتی ثنا در کنار خاتم نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و می‌توان گفت بالای ۵۰ درصد از پارکینگ‌های شهر هم‌اکنون فعال است که به زودی و با همکاری بخش خصوصی این میزان را به ۸۰ درصد خواهیم رساند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تشویق شهروندان در زمینه استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی موجود در سطح شهر سیاست‌های تشویقی مانند کاهش هزینه‌ها برای شهروندان را انجام داده‌ایم که در استقبال مردم و استفاده از این اماکن نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته است.

شهردار کلانشهر اراک بیان کرد: اولویت شهرداری اراک اتمام و تکمیل کردن پروژه‌های نیمه تمامی است که از سنوات گذشته به جا مانده و این نهاد خدمت رسان تمامی تلاش خود را انجام داده تا هیچ پروژه نیمه‌تمامی روی زمین باقی نماند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین این اقدامات ساختن ساختمان فعلی شورای شهر، سالن چندمنظوره شهید ثامنی و احداث پل به منظور وصل کردن خیابان قائیم‌مقام فراهانی به شهرک پردیس می‌باشد که در این بخش تاکنون ۸۰ درصد کار پیش رفته است.

عباسی تصریح کرد: فاز نخست شهرک خودرو در سفر هیئت دولت به استان مرکزی به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین اجرای پروژه ۵۵ متری تحت عنوان طرح امیرکبیر با جدیت دنبال می‌شود و شهرداری، شورای شهر و مدیریت ارشد استان به منظور اجرای این طرح از هیچ‌گونه تلاش و حمایتی کوتاهی نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: شهرداری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه همکاری به منظور اجرای پروژه خاتم و یک قرارداد ۱۲۵ میلیارد تومانی را به منظور انجام و اجرای سه طرح تقاطع میدان ورزش با ۴۶ میلیارد تومان، میدان شریعتی با ۴۰ میلیارد تومان و میدان امام حسن (ع) با ۳۹ میلیارد تومان منعقد کرده است.

شهردار کلانشهر اراک یادآور شد: پروژه میدان امام حسن (ع) تا قبل از مهر ماه، میدان ورزش در اوایل خرداد سال آینده و میدان شریعتی در اوایل شهریور سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

عباسی تصریح کرد: تمامی پروژه‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح در شورای ترافیک و با استفاده از نظر متخصصان بررسی می‌شود تا بدون هیچ نقص و عیبی در زمینه رفع مشکلات شهروندان اجرایی ‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای بازار تاریخی اراک به عنوان یکی از سرمایه‌های بی‌بدیل این شهر ادامه داد: تاکنون با استفاده از ظرفیت شهرداری بافت تاریخی، در این زمینه ورود کرده‌ایم، زیرا این بخش هیچ متولی خاصی را ندارد، همچنین شهرداری تاکنون یک میلیارد تومان را در بازار تاریخی اراک هزینه کرده است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: ما حاضر به همکاری در زمینه ایجاد و راه‌اندازی کلانتری و تقبل هزینه رهن مکانی برای ایجاد کلانتری در بازار اراک هستیم تا بتوانیم این بنای تاریخی را حفظ کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.