درختان کلانشهر اراک شناسنامه دار می شوند

به گزارش مرکزی دیلی، مسلم پورقاسمیان روز سه شنبه ، در گفت و گو با ایرنا افزود: شهر اراک از نظر وضعیت هوا یکی از هشت شهر آلوده کشور است و در این شرایط بشدت نیاز مند توسعه ،حفظ و نگهداری فضای سبز است .
وی توضیح داد: بر اساس اعلام شهرداری اراک درحال حاضر سرانه فضای سبز هر شهروند در اراک ۲۱ و نیم متر است که این شاخص به احتساب چمن و عرصه های گلکاری محاسبه شده و سرانه خالص فضای سبز بر مبنای درخت ۱۶ و نیم متر است.
فرماندار کلانشهر اراک بیان کرد: در برخی از شهرهای بزرگ کشور الگوی شناسنامه دار شدن درختان وجود دارد و قرار است در اراک نیز برای هر درخت کد پلاک طراحی شده و مشخصات سن، گونه، موقعیت جغرافیایی و ویژگی های خاص آن در بانک اطلاعاتی جمع آوری شود.
پورقاسمان یادآور شد: طرح شناسنامه دار کردن درختان اراک در سطح هشت هزار هکتار محدوده مصوب کلانشهر اراک اجرا می شود و اگر درختی به هر دلیل از بین برود فرد حقیقی و حقوقی مسبب آن موظف به کاشت و جایگزینی پنج درخت جدید است.
وی عنوان کرد: در قالب مصوبات طرح جامع کاهش الودگی هوای اراک دستگاه های اجرایی این شهر موظف به ایجاد یکهزار هکتار فضای سبز جدید شده اند که روند آن کند است.
فرماندار اراک گفت: آلودگی هوای اراک ضرورت اجرایی شدن این مصوبه را دوچندان کرده است و در رایزنی با مسوولان ذیربط مشکلی برای اجرای آن نیست و به نظر می رسد که باید نظارت دقیق برای شتاب گرفتن آن اعمال شود.
وی ادامه داد: تمامی شهروندان در قبال ایجاد و نگهداری فضای سبز در شهر خود مسوول هستند و باید با هدف زیباسازی محیطی و تاثیراتی که درختکاری بر تلطیف و تصفیه هوا دارد به این مهم اقدام کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.