آیا بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شده است؟

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک شکرالله حسن‌بیگی ظهر دیروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار داشت: در سال جاری متعهد شده بودیم که ۱۲ هزار و ۶۱۵ شغل در استان ایجاد کنیم که تاکنون ۱۴ هزار و ۴۲۵ شغل ایجاد شده و استان فراتر از سهمیه نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کرده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود سال آینده مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل شخصا در جلسات مربوطه حاضر شوند تا با ایجاد هماهنگی تصمیم‌گیری‌های بهتری را در کارگروه‌ها داشته باشیم.

سرپرست استانداری مرکزی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید باید تلاش و پیگیری‌های خود را در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها و پرداخت تسهیلات افزایش دهد، ‌اظهار داشت: مدیر این بانک موظف است در شهرستان‌ها حضور داشته و دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران را از اعتبارات و تفاهم‌نامه‌ها مطلع سازد.

حسن‌بیگی ادامه داد: آن ‌طور که به نظر می‌رسد تعامل دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها با فرمانداران ضعیف است که مدیران در سال جدید باید این ضعف را برطرف کنند.

وی گفت: افزایش نشست‌های اعضای کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی مدیران، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران باید بدانند که تعامل و مشارکت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه به شمار می‌رود که بر همین اساس همدلی و مشارکت برای دست‌یابی به اهداف توسعه‌ای استان ضروری است.

سرپرست استانداری مرکزی با بیان اینکه خوشبختانه بانک‌های دولتی استان همچون سنوات گذشته عملکرد خوبی در بند “د” تبصره ۱۷ قانون بودجه سال جاری داشته‌اند، افزود: عملکرد برخی از بانک‌های خصوصی در استان ضعیف بوده که گزارش این موضوع تهیه و برای بررسی بیشتر به بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

حسن‌بیگی تاکید کرد: مدیران استان تعامل خوبی با بانک‌های خصوصی دارند و بسترهای امنیت این بانک‌ها را فراهم می‌کنند، اما این رابطه یک سویه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در ادامه با اشاره به عملکرد کمیته امداد خمینی در بند “د” تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۳ گفت: بر همین اساس ۴۳۰ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی استان ابلاغ شده که از این رقم ۲۶۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال به استان تخصیص داده شده است.

ناصر شیخی افزود: تا امروز نیز به یک هزار و ۹۴۹ نفر تسهیلات به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌های تجارت، ملی، کشاورزی، ملت و سپه عملکرد خوبی در ارائه تسهیلات به متقاضیان داشته‌اند، اظهار داشت: بانک‌های عامل شهر اراک ۳۸ میلیارد ریال، آشتیان ۱۵ میلیارد ریال، تفرش ۱۶ میلیارد ریال، فراهان ۱۶ میلیارد ریال، کمیجان ۸ میلیارد ریال، شهر محلات ۱۱ میلیارد ریال، خمین، ۲۰ میلیارد ریال، خنداب ۱۲ میلیارد ریال، دلیجان ۴ میلیارد ریال، شهر زرندیه ۱۰ میلیارد ریال، شهر ساوه ۳۸ میلیارد ریال و شهر شازند ۲۲ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به عملکرد بهزیستی استان در بند “د” تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۳ خاطر نشان کرد: در این بخش ۱۹۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به این سازمان ابلاغ شده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافته است.

شیخی اظهار داشت: بر همین اساس ۵۹۷ نفر از متقاضیان تسهیلاتی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند که بانک تجارت بهترین عملکرد را در میان دیگر بانک‌های استان در راستای اعطای تسهیلات داشته است.

گفتنی است در این کارگروه ۱۰ طرح کارآفرینی و ۷ طرح پشتیبان به تصویب اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری رسید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.