ضرورت فعال سازی ظرفیت های راکد صنایع تولیدی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، ˈمحمدرضا عاشوریˈ عصر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان شازند با بیان این مطلب افزود: استان مرکزی چهارمین استان صنعتی کشور است که دو هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در آن فعالیت دارد اما هم اینک تنها از ۴۰ درصد ظرفیت این واحدها با اشتغالزایی ۸۰ هزار نفر استفاده می شود.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر فارغ التحصیل بیکار در استان مرکزی وجود دارد و در صورت مشارکت فعالانه سرمایه گذاران در پروژه های جدید و راه اندازی ظرفیت راکد صنایع موجود به راحتی بستر کاهش محسوس نرخ بیکاری وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مرکزی با توجه به اهمیت شهرک های صنعتی در توسعه صنعتی و اقتصادی و اشتغالزایی بیان کرد:تحقق شعار سال اقتصاد و فرهنگ و پیشبرد برنامه های دولت تدبیر و امید در خصوص اقتصاد و معیشت مردم در گرو فعال سازی ظرفیت های راکد صنعتی و تدبیر برای ایجاد نقدینگی در حوزه صنایع است.

عاشوری اضافه کرد: یکی از مسیرهای اصلی تحقق حماسه اقتصادی از کانال شهرکهای صنعتی می گذرد و توجه و توسعه و فراهم نمودن زیرساخت ها و امکانات لازم در شهرک های صنعتی برای سرمایه گذاران منجر به تحقق اقتصادی پویا و رشد و توسعه تولید ملی خواهد شد.

فرماندار شازند نیز در این نشست گفت: بخش صنعت به عنوان موتور محرک اقتصادی و مبنای توسعه پایدار و محور تحولات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، نقش کلیدی در عبور کشور از مشکلات اقتصادی برعهده دارد و در شهرستان شازند فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری و آماده کردن بستر همکاری با کلیه صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی در اولویت است.

ˈمجید عسگریˈ افزود ˈشهرستان شازند در حال حاضر با وجود سه شهرک صنعتی دارای ۱۲۱ واحد تولیدی و صنعتی است که از این تعداد ۲۴ واحد به علت کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش نیمه فعال هستند.

توسعه ۲۰۰ هکتاری شهرک صنعتی شهید بابایی، توسعه شهرک صنعتی استان، حل کمبود آب شهرک صنعتی نهرمیان، راه اندازی کارخانه بهنوش و کسر بدهی مبلغ برق صنایع تولیدی شهرک صنعتی آستانه، از نتایج نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان شازند بود و علاوه بر آن، کمبود آب، قطعی برق و خطوط مخابراتی شهرکهای صنعتی نیز مورد توجه قرار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.