برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، حسین شاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: این جشنواره با عنوان یادواره شهید دکتر مصطفی چمران ساوه‌ای با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره ارشاد ساوه و انجمن هنرهای نمایشی در ساوه با حضور هشت استان لرستان، خوزستان، کرمانشاه، البرز، قزوین، همدان، مرکزی و قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره با هدف تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به فعالیت هنرمندان متعهد و ترویج معنویت و فرهنگ مقاومت، تقویت و استمرار حرکت‌های هنری متعهد و منطبق با اهداف والای فرهنگی و ایجاد فضای همدلی و هم‌اندیشی در حوزه تئاتر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی دفاع مقدس، دفاع مقدس در آیینه عاشورا، ما و بازماندگان دفاع مقدس را از موضوعات جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا ۳۰ شهریورماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

شاکری زمان بازبینی آثار را ۲۸ آبان‌ماه عنوان کرد و افزود: زمان برگزاری جشنواره دهم آذرماه خواهد بود.

به گفته وی، به گروه‌های راه یافته به جشنواره به تشخیص کمیته انتخاب آثار تا سقف ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می‌شود، همچنین تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی به برگزیدگان بخش‌های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری، طراحی صحنه و موسیقی اهدا و نمایش منتخب به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.