اعلام آماده‌باش سیاسی شهرداران استان مرکزی

به گزارش گزارش اخبار استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی بعد از ظهر چهارشنبه گذشته در همایش شهرداران استان مرکزی افزود: تردد هیئت‌های اعزامی از خارج کشور به استانداری مرکزی به طور مداوم صورت می‌گیرد که برای سرمایه‌گذاری یا فروش کالا، خدمات و تکنولوژی مراجعه می‌کنند و شهرداران باید برای استفاده حداکثری از این شرایط برای اجرایی کردن طرح‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان آماده باشند.

وی ضمن تاکید بر سرمایه‌گذاری برای درآمدهای پایدار در شهرداری استان، اظهار داشت: با توجه به احصاء فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط شهرداری‌ها و به‌کارگیری مشاور توانمند و متخصص در روابط بین‌الملل برای مشاوره دادن به شهرداران، فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج کشور فراهم شده است و شهرداران باید ضمن تعیین واحدی فعال در شهرداری‌ها، موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

معاون استاندار مرکزی از خدمات شهرداری‌ها به‌عنوان وظیفه مهم، اما امور روزمره نام برد و ادامه داد: ضروری است شهرداری‌ها در کنار انجام امور خدماتی و وظایف ذاتی خود اقدام به اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری کنند و هر شهرداری در طول سال حداقل یک کار خاص را با توجه به پیشینه تاریخی، شعر و ادب، آثار باستانی، تولیدات خاص و… برای معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر خود انجام دهند.

زندیه‌وکیلی از شهرداران محلات، نیم‌ور و نراق به دلیل مشارکت در برگزاری نمایشگاه سنگ در نیم‌ور و سوغات شهر نراق تشکر کرد و گفت: برگزاری رویدادهای خاص با توجه به پتانسیل‌های هر شهر نقش بسیار مهمی در معرفی شهرها و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی دارد.

وی اظهار کرد: همایش شهر ایده‌آل و نمایشگاه مربوطه از تجارب موفق شهرداری‌های کشور، دی ‌ماه در کیش برگزار می‌شود و فرصت بسیار خوبی است که ضمن تبادل اطلاعات و کسب تجارب، از این موقعیت برای معرفی شهرهای استان و برقراری ارتباط و جذب سرمایه برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از خواهر‌خواندگی شهرهای کشور با شهرهای خارجی به‌عنوان رویکرد جدید وزارت کشور نام برد و یادآور شد: وزارت کشور یک کار جدیدی را با تبادل نظر با دیگر کشورها تحت عنوان خواهرخواندگی شهرها شروع کرده که می‌طلبد با توجه به ضوابط تعیین شده و برنامه‌ریزی مدون پیگیری شود.

زندیه‌وکیلی برخی از شهرهای استان مرکزی را مستعد خواهر‌خواندگی با شهرهای سایر کشورها دانست و تصریح کرد: هدف از خواهر‌خواندگی شهرها، پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند و مباحث فرهنگی اقتصادی، بازرگانی و ورزشی را می‌توان به عنوان منافع مشترک تلقی کرد و تشابهاتی از قبیل تاریخی، علمی، دانشگاهی و… بین دو شهر در داخل و خارج از کشور را در بر می‌گیرد که موضوع خواهر خواندگی رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده را در پی دارد.

وی استفاده از سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور و سرمایه گذاران شهر و منطقه را به عنوان بهترین راهکار برای تحول در پروژه‌های سرمایه‌ای نام برد و تاکید کرد: شهرداری‌ها باید در تمام طرح‌های سرمایه‌ای و پروژه‌های مشارکتی خود توجیه فنی و صرفه اقتصادی را برای سرمایه‌گذار فراهم کنند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.