رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی: مسئولین در خصوص آلودگی هوای اراک اطلاع‌رسانی صحیح کنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت‌علی مظفری بعد از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان مرکزی که با حضور اعضای استانی برگزار شد، گفت: بحث آلودگی هوا در اراک این گونه که برخی مسئولین مطرح می‌کنند نیست و نیازمند اطلاع‌رسانی صحیح است.

وی افزود: مشکلاتی در زمینه آلودگی هوا در اراک وجود دارد که این مشکلات به دلیل صنعتی بودن این شهر است و عوارضی را به همراه دارد، اما تلاش مسئولین و طرح‌هایی که مطرح شده است برای بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر اراک است و این طرح‌ها یا در حال اجراست یا باید اجرایی شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اعتراضات مردم اراک نسبت به وضعیت آلودگی هوا اظهار داشت: اعتراضات مردمی موجب شده است که با پیشنهاد استاندار مرکزی، مسئولین مربوطه گزارشی از عملکرد خود را ارائه کنند.

مظفری تصریح کرد: ما خواستار مطالبات مردمی از طریق قانونی هستیم زیرا برخی با سوء استفاده از اعتراضات مردم به دنبال جوسازی هستند.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی با اشاره به مصوبات قبلی مطرح شده در شورای پیشگیری از جرائم گفت: جلساتی با حضور نیروی انتظامی و فرمانداران شهرهای استان مرکزی برای خرید، فروش و تحصیل اموال مسروقه برگزار و سند آن تنظیم شده است.

شهرام بیدل افزود: این سند برای بررسی و تصویب به شورای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری تحویل و پس از تصویب آن و ارجاع به استانداری هزینه‌ها بررسی و منابع تامین آن مشخص می‌شود.

معاون اجتماعی دادگستری استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به مکاتبات با مسئولین استان در خصوص پیگیری مصوبات شورای پیشگیری از جرم خواستار ارائه گزارش اقدامات این دستگاه‌ها شد.

ابوالفضل مجدد با اشاره به مزایده انجام شده در استان گفت: برای اولین بار در کشور پیشنهاد داده‌ایم تا یک مکان مشخص را برای برگزاری مزایده‌های دستگاه‌ها و نهادهای استان به صورت متمرکز در نظر بگیرند.

مجدد خواستار پیگیری استانداری برای اجرایی شدن این طرح شد.

مدیر سازمان اتوبوسرانی شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: در حال حاضر سازمان اتوبوسرانی اراک با ۱۸۸ دستگاه اتوبوس بخش دولتی و خصوصی در قالب هشت شرکت تعاونی حقیقی به مردم کلان‌شهر اراک خدمات ارایه می‌دهد.

سید نعمت‌الله حسینی با اشاره به اینکه روزانه ۲۰ هزار نفر از شهروندان اراکی توسط ناوگان مسافربری درون شهری جا‌به‌جا می‌شوند، بیان کرد: واگذاری اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری اراک با در نظر گرفتن مراحل قانونی و نظارت‌های حاکم بر آن از طریق مزایده محدود، به متقاضیان انجام شده است.

در این جلسه طرح آموزش جوانان روستایی و موضوع مزایده واگذاری اتوبوسرانی مطرح شد و به تصویب رسید.

همچنین پیشنهاد شد که رئیس شورای شهر اراک نیز در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی حضور داشته باشد که مورد تصویب قرار گرفت. 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.