آصفری: نقش اساسی حوزه و دانشگاه در نشان دادن خط فکری به جامعه

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به نقش بی‌بدیل حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: جنبش روحانیان و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار تاثیرگذار بود و مردم نیز با تا‍ًسی از این دو قشر جامعه در صحنه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و پیروزی انقلاب را رقم زدند.

وی بیان کرد: نقش حوزه و دانشگاه پس از حادثه ۱۵ خرداد سال ۴۲ پر رنگ‌تر از قبل بود و روحانیان و دانشگاهیان در ایام پیروزی انقلاب در عرصه‌های مبارزه با ظلم و ستم، استکبار و استبداد و در جهت روشنگری جامعه به‌عنوان رهبران جامعه تلاش کردند.

نقش حوزه و دانشگاه در پیشبرد اهداف نظام

آصفری با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در پیشبرد اهداف نظام، اظهار کرد: دشمنان اسلام و انقلاب برای جلوگیری از پیشرفت اسلام و آرمان‌های آن از هر نوع حربه و ابزاری استفاده می‌کنند و با ایجاد مانع و اختلاف در اسلام و شبهه افکنی بین قشر دانشجو و روحانی زمینه را برای رسیدن به اهداف اصلی خود فراهم می‌کنند.

وی افزود: دشمنان به‌خوبی می‌دانند که با ایجاد اختلاف و شبهه‌افکنی بین حوزه و دانشگاه راحت‌تر به اهداف‌شان خواهند رسید؛ لذا به هر طریقی از جمله با نفوذ در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و در بین دانشجویان و حوزویان و گاهی در لباس دانشجو و روحانیت تلاش می‌کند تا اختلاف ایجاد کرده و بر آن دامن زنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: شهادت شهید مفتح سبب‌ساز حرکت عظیمی به نام وحدت حوزه و دانشگاه در کشور شد و یکپارچگی و یکدلی بین دانشجو و روحانیت را رقم زد.

آصفری با تأکید بر لزوم تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: امروزه با توجه به هجمه‌های دشمنان و افزایش شبهات در بین نسل جوان جامعه، تقویت ارتباط بین قشر روحانیت و دانشجو بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و نیاز است تا در جهت افزایش ارتباط تنگاتنگ میان این دو نهاد و تشدید این وحدت تلاش شود.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به تلاش دشمنان برای ایجاد جامعه دو قطبی اشاره داشتند و مطمئناً برای رسیدن به اهداف خود در حهت ایجاد یک جامعه دوقطبی از دو نهاد حوزه و دانشگاه غفلت نخواهد کرد؛ لذا باید تلاش کنیم وحدت بین این دو نهاد بیشترشده و ضمن ایجاد شرایطی جهت پاسخگویی به  شبهات موجود جلوی هرگونه اقدامات دشمن بر علیه نظام اسلامی نیز گرفته شود و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند راهکار مناسبی در این راستا باشد.

هیچگونه مانعی بر سر راه وحدت حوزه و دانشگاه وجود ندارد

وی خاطرنشان کرد: در اساس و اصول هیچگونه مانعی بر سر راه وحدت حوزه و دانشگاه وجود ندارد؛ چراکه هدف این دو نهاد الهی بوده و در راه توسعه و موفقیت کشور حرکت می‌کنند؛ اما آنچه که می‌تواند مانع این وحدت شود و در این مسیر خلل ایجاد کند نفوذ افراد وابسته به غرب در دانشگاه‌ها و حوزه‌های ماست و این یک موضوع بسیار مهم و قابل توجه است.

آصفری نقش حوزه و دانشگاه را در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به جامعه خطیر دانست و گفت: این دو نهاد در نشان دادن خط درست فکری به جامعه نقش بسیار خطیری بر عهده دارند و باید امروز دانشگاهیان و حوزویان ما بتوانند با ارائه فرهنگ ناب محمدی در جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جلوی هرگونه انحرافات و تفسیر به رأی‌هایی که امروز در جامعه باب است را گرفته و نگذارند اقداماتی از این قبیل در جامعه ترویج پیدا کند؛ لذا حضور دانشگاه و حوزه در عرصه‌های مختلف کشور نیاز اساسی و جدی است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان، تصریح کرد: انقلاب ما انقلابی اسلامی است و حوزه و دانشگاه نیز به‌عنوان دو بازوی قدرتمند نظام در جهت ترویج مبانی دینی و اسلامی وظیفه دارند و باید تلاش کنند تا از ترویج افکار سکولاریسمی وغربی که جامعه را به سمت وادادگی غرب و شرق سوق می‌دهد جلوگیری کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.