احداث بیمارستان ولیعصر اراک نیازمند اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی است

به گزارش مرکزی دیلی، مجید رمضانی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، افزود: تغییر معاون غذا و داروی وزارت بهداشت نشان از عزم دولت جدید در ایجاد تغییراتی در حوزه غذا و دارو دارد.

وی با بیان این مطلب که آنچه به عنوان اولویت توسط دولت جدید در استان مرکزی باید مورد توجه قرار گیرد در حوزه های مختلف زیرمجموعه بهداشت و درمان متفوت است تصریح کرد: یارانه دارو و تامین داروی مورد نیاز بویژه در حوزه بیماران خاص از جمله موارد مهمی است که به نظر می رسد در دستور کار دولت جدید قرار گرفته است.

رمضانی همچنین بر لزوم برداشته شدن گام های بیشتر در حوزه پژوهش و اموزش تاکید کرد و گفت: آنچه به عنوان مشکل در حوزه بهداشت و درمان استان مطرح است و دولت جدید باید برای رفع آن برنامه ریزی و اقدام کند تامین منابع مالی، تامین تجهیزات و امکانات و از همه مهمتر ساخت و تکمیل بیمارستان ولیعصر(ع) است.

تکمیل ساختار فیزیکی این بیمارستان که در مرکز شهر اراک قرار دارد مهمترین اولویت استان از نظر رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی است.

وی هزینه مورد نیاز جهت ادامه روند ساخت بیمارستان یاد شده را با توجه به افزایش تورم ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای تامین این مبلغ که هیچ مقدار از آن در حال حاضر در اختیار دانشگاه قرار ندارد باید به فکر استفاده از منابع غیر دولتی همچون تسهیلات بانکی بود.

قائم مقام وزیر در پایان با بیان اینکه در برخی شهرستان ها همچون خنداب نیز در حوزه  تسریع در احداث بیمارستان نیازمند توجهات بیشتر هستیم اضافه کرد: علیرغم تبیل شدن خنداب به شهرستان هنوز احداث بیمارستان آن به اتمام نرسیده و از طرفی تامین نیروی مورد نیاز درمانی این بیمارستان نیز از مشکلاتی است که باید برطرف شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.