رجایی: پیش‌بینی امام راحل درخصوص جهانی شدن روز قدس کاملا محقق شده است

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس رجایی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: روز قدس به یک روز بین‌المللی تبدیل شده است و پیش‌بینی حضرت امام(ره) درخصوص جهانی شدن این روز که با نام گذاری آن روز به عنوان روز جهانی قدس صورت گرفت؛ امروز محقق شده است.

وی افزود: نه تنها در کشورهای اسلامی شاهد برگزاری راهپیمایی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی در چنین روزی هستیم، بلکه کشورهای غیر اسلامی هم با محوریت مسائل انسان دوستانه و بشر دوستانه و ضد نژاد پرستی در این روز راهپیمایی می‌کنند و این روز یکی از ارزش‌های ماندگار نظام اسلامی شده است.

رجایی توضیح داد: متاسفانه تشکیلات خود‌گردان فلسطین تحت زعامت محمود عباس به دنبال سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خود‌گردان هستند به طوری که در طی هفته اخیر مجددا توسط سران امریکا، رژیم صهیونیستی به واشنگتن دعوت شدند تا مسئله طرح مجدد سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خود گردان پیگیری شود که البته این اقدام با نفرت تمامی گروه‌های فلسطینی، حماس و مردم غزه و کلیه نهادهای بین‌المللی صلح‌طلب مواجه شده است و این مسئله به نوعی ویژگی خاصی به راهپیمایی امروز بخشیده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به تقارن راهپیمایی امسال روز قدس با مشکلات اخیر کشورهای جهان اسلام، گفت: شرایط خاص به وجود آمده در بحرین سبب سرکوب تظاهرات روز قدس شد و مشکلاتی را برای مردم این کشور به وجود آوردند.

وی با اشاره به مشکلات مصر عنوان کرد: متاسفانه با دخالت و برنامه‌هایی که رژیم صهیونیستی دنبال کرده است و همچنین نفوذ آمریکایی‌ها، امروز وحدت ملی مصر دچار آسیب شده است و شرایطی به وجود آمده که در آستانه یک جنگ تمام عیار داخلی قرار گرفته‌اند.

رجایی ادامه داد: در سوریه نیز ضمن اینکه رژیم حاکم بر سوریه امروز پیروزی‌های خوبی را علیه تکفیری‌ها و سلفی‌ها به دست آورده‌اند ولی متاسفانه شاهد این هستیم که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با پشتیبانی برخی از کشورهای اروپایی اقدامات بسیار مخربی را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب خاطرنشان کرد: سوریه در آستانه جنگ قدرت‌ها قرار می‌گیرد و بایستی خیلی هوشیارانه با این موضوع برخورد کنند.

وی یادآور شد: همچنین در افغانستان و عراق نیز شاهد بمب‌گذاری‌های جدیدی هستیم و القاعده و طالبان و امثال اینها در این کشورها دست به کارهایی می‌زنند که تماما نشأت گرفته از نقشه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در این مناطق است.

رجایی ضمن تاکید بر حساسیت‌های به وجود آمده در جهان اسلام، عنوان کرد: در تونس نیز زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که مانند مصر اقداماتی صورت بگیرد که یک تغییراتی را در مسائل وحدت ملی این کشور به وجود بیاورند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: در ترکیه نیز شاهد سرکوب مردم این کشور هستیم این‌ها موضوعاتی هستند که در راهپیمایی روز قدس امسال قطعا تاثیرات سیاسی را به جای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به حضور پرشکوه‌ ملت ایران در این راهپیمایی، تصریح کرد: اخیرا رژیم آمریکا در کنگره تحریم‌های جدیدی را علیه ایران مطرح و به تصویب رسانده است، گرچه تحریم‌ها هیچ‌وقت تاثیر بسزایی در برنامه‌های کشورمان نگذاشته است، اما به عنوان یک حرکت ضد ایرانی قطعا با واکنش ملت ایران روبه رو خواهند شد.

رجایی در پایان خاطرنشان کرد: چون در آستانه استقرار دولت جدید هستیم، مردم برای پشتیبانی از نظام در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.