برگزاری اولین جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک

به گزارش مرکزی دیلی، مجید نوری، دبیر جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن اعلام خبر برگزاری اولین جشنواره ملی عکس، با اشاره به اینکه تالاب میقان این شهرستان همواره میزبان پرنده ای زیبا با نام درناست، گفت: این پرنده مهاجر همواره با حضور در تالاب میقان توجه بسیاری از هنرمندان را به خود جلب می‌کنند؛ لذا دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره را برآن داشت که اولین جشنواره ملی عکس با محوریت مورد نظر را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک به  همت سازمان مردم نهاد کیمیای سبز، اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی و مؤسسه فرهنگی – هنری رسش هنرنو برگزار می‌شود.

نوری اظهار کرد: این جشنواره در قالب محوریت‌های چشم اندازهای کویری(فرصت‌ها و تهدیدها)، درنا و تالاب میقان(جاذبه‌ها و چشم اندازها) تعریف می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های حرفه‌ای، آماتور، بخش کودک(گروه سنی زیر ۱۲ سال)، فرصت‌ها، آسیب‌ها و تهدیدها و انتخاب مردم به این جشنواره ارسال کنند.

وی زمان آغاز جشنواره را ۱۵ آبان‌ماه امسال تا پایان دی‌ماه سال‌جاری عنوان کرد و با بیان اینکه انتخاب اولین آثار راه یافته و نمایش در سایت از اول تا سوم بهمن‌ماه سال‌جاری است، ابراز کرد: داوری آثار راه یافته از سوم تا ۱۳ بهمن‌ماه امسال صورت خواهد گرفت و علاقه‌مندان می‌تواند از آثار راه یافته از ۱۳ تا ۲۰ بهمن سال‌جاری بازدید کنند.

نوری در رابطه با مقررات این جشنواره با اشاره به اینکه تمامی عکس‌ها باید از تالاب و کویر میقان اراک تهیه شده باشد، اضافه کرد: محفوظ بودن حق استفاده از عکس‌ها توسط برگزارکنندگان، عدم هرگونه دخل و تصرف که به اصالت عکس لطمه بزند(اصلاح رنگ و نور بلامانع است)، ارسال عکس‌ها با فرمت jpg و با حداکثر حجم ۷۰۰ کیلیوبایت، ارسال اصل اثر به دبیرخانه جشنواره پس از انتخاب اولیه، ارسال حداکثر ۷ اثر توسط هر عکاس از مقررات این جشنواره محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی آثار به نشانی اینترنتی ngokimia@gmail.com و یا info@ksngo.org ارسال شود، اضافه کرد: مقرر شده است که یک فایل word حاوی مشخصات عکاس، تاریخ و موقعیت جغرافیایی تالاب به انضمام عکس‌ها ارسال شود.

نوری همچنین خاطرنشان کرد: بهمن وفایی‌نژاد، سید مهرداد شریفی و محمد وروانی فراهانی به عنوان هیئت داوران و مریم لطیفی به‌عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره انتخاب و اقدامات لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره را برعهده دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: مراسم اختتامیه جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک جمعه، ۱۸ بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

دبیر این جشنواره در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره ملی عکس تالاب میقان به همت شهرک صنعتی حاجی‌آباد اراک، انرژی صنعت خاورمیانه، گام، لجور، لجورهیدرولیک، اشتعال، تکنواراک و آلومینات حمایت می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌بایست آثار خود را به نشانی اراک، میدان دارایی، خیابان امام موسی صدر، روبروی کانون ریحانه، کدپستی ۳۸۱۳۷۶۴۳۷۵ ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن۳۲۲۲۲۲۸۱ و۱-۳۲۷۹۱۳۹۰(۰۸۶) تماس حاصل کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.