روند نگران کننده افزایشی روزهای آلوده کلانشهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، ˈامیر انصاریˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روزهای با کیفیت ناسالم کلانشهر اراک در سه ماهه نخست پارسال ۲۷ روز ثبت شده بود که در مقایسه با مدت مشابه امسال ۲۰ روز کمتر بوده است.

وی توضیح داد: بر اساس آمار مرکز پایش آلودگی هوای اراک این کلانشهر در فروردین امسال ۱۰ روز، اردیبهشت ۱۰ روز و خردادماه ۲۷ روز ناسالم را داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: روزهای آلوده در فروردین پارسال سه روز، اردیبهشت ماه ۱۰ روز و در خردادماه ۱۴ روز بوده است.

انصاری خاطرنشان کرد: بیشترین آلاینده مسوول هوای اراک در سال گذشته ذرات معلق با قطر ۱۰ میکرون و ازن بوده که امسال شاخص ذرات معلق با قطر کمتر از دو ونیم میکرون نیز به آن افزوده شده و استمرار حضور این آلاینده مشکلات جدی سیستم تنفسی و سایر بیماری ها را به همراه دارد.

وی توضیح داد: بیش از ۷۰ درصد ذرات معلق موجود در هوای کلانشهر اراک وارداتی است و ۳۰ درصد از منابع محلی منطقه است و با روند افزایشی آلودگی هوا جدیت در مدیریت عرصه های بیابانی و اقدامات احیای تالاب کویری میقان و گسترش فضاهای سبز شهری امری اجتناب ناپذیر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.