مشارکت ۱۴۵ مولد خودتامین برق استان مرکزی برای عبور از اوج بار مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  استان مرکزی گفت: ۱۴۵ مولد خودتامین برق صنعتی، کشاورزی و اداری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت دارند.

« محمود محمودی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: روزانه ۳۲ و نیم مگاوات از مصرف برق در ساعات اوج بار از طریق ورود مولدهای خودتامین به مدار مصرف تامین شده است.

وی، با بیان اینکه استان مرکزی قطب مهم صنعت در کشور است، افزود: استفاده از ظرفیت‌ مولدهای خودتامین به ویژه در بخش صنعت در ساعات پیک بار یکی از مهمترین راهکارهای کاهش مصرف پیک در استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه در ماه‌های گرم سال گذشته، با صاحبان مولدهای خودتامین تفاهم‌نامه همکاری منعقد گردید، یادآور شد: در این راستا، حداقل ۱۵ مگاوات به صورت روزانه پیک‌بار شرکت کاهش یافت و بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به عنوان پاداش همکاری پرداخت شد.

محمودی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران لازم است ادارات میزان برق مصرفی خود را در ساعات پیک مصرف و تا پایان شهریورماه از طریق مولدهای خود تامین دریافت کنند.

وی عنوان کرد: ادارات، نهادها و ارگان‌ها باید در روزهای کاری هفته در ساعات پیک، مولدهای خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان بیش از ۷۷۰ هزار مشترک برق وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.