دیدار آیت الله دری با نمایندگان جامعه پزشکی استان مرکزی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: جاذبه‌های مادی و دنیوی کشورهای مختلف نباید بر پزشکان ما تاثیر بگذارد چرا آنان در این کشور متولد شدند و بیش از ۹۰ میلیون ایرانی به وجود آنها افتخار می‌کنند و باید به این مردم خدمات ارایه کنند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان جامعه پزشکی استان مرکزی به مناسبت روز پزشک(یکم شهریورماه) در محل بیت نماینده ولی‌فقیه در این استان، افزود: تشخیص بیماری قدم بزرگی در درمان و حتی پیشگیری از آن است و تشخیص درست می‌تواند روند بیماری و پیشگیری را از به وجود آمدن اپیدمی‌ها و در نتیجه ارتقای نظام سلامت بهبود بخشد.

وی ادامه داد: فرآیند درمان بیماری علاوه بر رنج فراوان هزینه و آشفتگی بیمار را نیز به همراه دارد که در این مسیر ارتقا و تجهیز آزمایشگاه‌ها می‌تواند باعث بهبود کیفیت تشخیص و در نتیجه تسریع روند بهبود بیماری و پیشگیری و درمان نهایت تقویت سطح کیفیت نظام سلامت استان شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: هر چند ممکن است در تشخیص اشتباهاتی صورت بگیرد اما بهره‌گیری از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته می‌تواند در جلوگیری از تکرار اشتباهات موثر باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: پیشگیری و مراقبت‌های بهداشت اولیه به عنوان سرمایه زیر بنایی در حوزه بهداشت و درمان کشور، نیازمند فرهنگ سازی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: الگوی تغذیه سالم و توجه به شاخص های امنیت غذایی نخستین گام در مسیر پیشگیری از انواع بیماری ها است و مسئولان مربوطه باید در این امر خطیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: کسانی که برای رفع حوائج مردم تلاش می کنند و با نیت‌هایی خالص با تکیه بر آموزه‌های دینی، اهتمام ویژه‌ای به امور مردم دارند انسان‌های شریفی هستند، چرا که خدمت به مردم اصل مقدسی است.

وی بیان کرد: استان مرکزی به لحاظ حوزه‌های علمیه با وجود حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک که توسط حاج شیخ عبدالکریم حائری تاسیس شده و هم به لحاظ پزشکی اطفال و مدرن با وجود دکتر غریب در کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد که باید قدر این همه خیرات و برکات را بدانیم و برای مردم بازگو کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: فقیه عالم و پرهیزگار، پزشک متخصص، متعهد و کاردان و سیستم اداری حکومتی عدالت محور و قدرتمند سه عامل توسعه هر جامعه‌ای است که به فضل الهی و برکات انقلاب، ایران اسلامی از تمام این عوامل برخوردار است اما باید روز به روز تقویت شود.

در تقویم رسمی ایران روز بزرگداشت ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک نام گذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.