سهمیه پنج هزار نفری دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی در طرح جاماندگان از کنکور

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: سهمیه این دانشگاه در اجرای طرح جاماندگان از کنکور و جذب بدون آزمون، پنج‌هزار نفر است.

 « علی یونسی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: علاقمندان به شرکت در این طرح می‌توانند از فردا ( سه‌شنبه) ۳۱ مردادماه جاری تا چهارم شهریورماه به سایت سازمان سنجش مراجعه، مدارک مورد نیار را بارگذاری و منتظر نتایج باشند.

وی بیان کرد: متقاضیان توجه داشته باشند در درج معدل خود اشتباه نکنند و معدل کتبی پیش‌دانشگاهی را به درستی لحاظ کنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی، با بیان اینکه سقف پذیرش جاماندگان از کنکور در مرکز اراک ۲ هزار نفر است، عنوان کرد: این طرح تنها ویژه مقطع کارشناسی است و متقاضیان برای ثبت‌نام باید دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا یک مدرک فوق دیپلم باشد.

یونسی اظهار کرد: در این دانشگاه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد و این مقطع در ۱۰ رشته گرایش جذب دانشجو دارد.

وی با بیان اینکه انحلال دانشگاه پیام نور از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خارج شده، عنوان کرد: امید است مردم به شایعات توجه نکنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی اضافه کرد: حضور در کلاس به انتخاب دانشجو، شهریه مناسب به همراه وام دانشجویی صندوق رفاه برای هر ترم، امکان تغییر رشته و نقل و انتقال آسان و کتاب محور بودن، از مزایای این دانشگاه است.

یونسی عنوان کرد: در بیشتر شهرهای کشور دانشگاه پیام نور وجود دارد و دانشجویان می‌توانند رشته مورد نظر خود را در هر دانشگاه انتخاب کنند اما آزمون‌ها را در محل زندگی و یا نزدیک به آن انجام دهند.

وی گفت: دانشگاه پیام نور در جذب دانشجو دخل و تصرفی ندارد و در رشته‌های بدون آزمون هم، متقاضیان باید مستقیم در سایت سازمان سنجش، مدارک خود را بارگذاری کنند و اگر تراز لازم را کسب کنند به دانشگاه معرفی و ثبت‌نام می‌شوند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی با بیان اینکه همه اقدامات این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ رشته در علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه در دانشگاه پیام نور استان مرکزی وجود دارد که در مرکز اراک‌ کل رشته‌ها دایر است.

یونسی بیان کرد: حدود هشت هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل دارند که بیش از ۶۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: ۸۶ عضو هیات علمی و ۲۰۰ کارمند در دانشگاه پیام نور استان مرکزی به ارایه خدمات برای دانشجویان فعالیت دارند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی افزود: این دانشگاه در تمام شهرها و مراکز استان املاک مازادای ندارد.

یونسی گفت: بهترین فصل‌نامه علمی، پژوهشی و اقتصادی کشور در دانشگاه پیام نور استان مرکزی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه، یکی از الزامات دانشگاه‌ها تولید علم توسط اعضای هیات علمی است، اظهار کرد: به طور معمول دانشگاه‌ها بر اساس تعداد دستاوردهای علمی خود رتبه‌بندی می‌شوند و فعالیت‌های پژوهشی در فصل‌نامه‌های علمی دارای مجوز از وزارت علوم منتشر می‌شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی افزود: فصل‌نامه پژوهش‌های رشد و توسعه اقتصادی از سال ۱۳۸۹ در دانشگاه پیام نور اراک فعالیت خود را آغاز و در طول سال‌های مختلف دارای بالاترین ضریب تاثیر در بین نشریات اقتصادی وزارت علوم است و در سال جاری با ضریب تاثیر یک و هشت دهم درصد بالاترین ضریب را داراست.

۱۳ مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور در استان مرکزی فعال است که در ۶ مرکز فقط آزمون‌های پایان ترم برگزار می‌شود و در هفت مرکز، کلاس‌ها به صورت حضوری دایر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.