رضایی:خمین در آینده به یک میراث فرهنگی تبدیل می شود

به گزارش مرکزی دیلی، ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: خمین در ادوار گذشته بیش از ۶۶ درصد نابود شده است و پیش بینی می شود تا ۱۵ سال آینده خمین فقط در حد یک خانه سالمندان باقی بماند و سپس در حد میراث فرهنگی از آن نام برده شود.

وی ادامه داد: ۳۰۰ روستا در شهر خمین وجود دارد که در حال حاضر تنها درصد کمی از روستاها حیات واقعی دارند.

نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۶ درصد تولیدات کشاورزی و اقتصادی شهرستان نابود شده و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد، تمام این اطلاعات به دولت های قدیم، معاونین اول، معاونین وزرا و استاندارها گفته شده است و هر مسئولی که حوزه ی مدیریتی اش اثر بخش بوده این مطالب را شنیده اما آنها فقط افسوس خوردند و هیچ اقدام موثری در این مورد صورت ندادند.

رضایی اظهار داشت: مردم ما با عشق، ارادت و پایداری به اهداف و آرمان های نظام، امام راحل و انقلاب وارد صحنه شدند و تلاش کردند که این مسئولین باشند، اما گویا مسئولین تلاش کردند تا مردم نباشند.

وی بیان کرد: گویا یک دشمنی نا خواسته ای با مردم خمین صورت می گیرد در زمان طاغوت دو بار به شدت خواستند نام شهر را تغییر دهند و تابلوی آن را نیز نصب کردند اما مردم هر سه بار تابلوها را شبانه کندند، در زمان جنگ و دفاع مقدس سه بار توسط موشک های صدام شهر خمین تهدید و تخریب شد و باز هم مردم آن را بازسازی کردند و از نو ساختند اما اکنون آنچنان شهر خراب شده که دیگر مردم نتوانند کمر راست کنند و این یک دشمن پنهانی است که برای هیچکس آشکار نیست.

نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداری خمین به علت نداشتن درآمد مانند یک شهرداری کامل عمل نمی کند و با این ضعف نمی تواند برنامه های ملی داشته باشد.

رضایی گفت: تنها کسی که فریادخواهی کرد رهبرمعظم انقلاب بود که در طی سفرشان به این شهر دولت را ملزم به طراحی مناسب جهت شهر کردند اما این توصیه ی مقام رهبری نیز عملی نشد و به مدیران استانی نه تنها اعتباری برای توسعه ی ملی و منابع داده نشد بلکه از سهم استانی نیز کمتر و به محرومیت آن اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه جهت توسعه ی شهر خمین دو پروژه مادر یکی سایپا و یکی پتروشیمی مصوب شد افزود: کلنگ پتروشیمی از اردیبهشت ماه سال ۸۶ به زمین زده شد و امروز بعد از سال ها فقط همان زمینی که کلنگ خورده باقی است و هیچ تغییری نکرده هرچند که در این مورد تعیین تکلیف هایی از وزیر نفت در دولت قبل و دولت جدید داشتیم و جلساتی مبنی بر درخواست خط انتقال به این شهر برگزار شد که تاکنون عملا اجرایی نشده و این پروژه همچنان روی زمین مانده است.

نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی در خصوص جذب سرمایه گذار نیز اظهار داشت: وقتی شهر کشاورزی ندارد و اقتصاد و معیشت آن دچار بحران شده، باید صنایع کوچک و اشتغالزا که خیلی زود به بار می نشیند جایگزین شوند که به استناد آن جهت بستر سازی برای زیر ساخت ها و حضور سرمایه گذارانی که می توانند پروژه های کوچک را راه اندازی کنند و برنامه های اقتصادی را ایجاد کنند شرکت شهرکهای صنعتی ایجاد شد.

رضایی افزود: متاسفانه در خمین این سیاست کاملا برعکس اعمال شد، زمین به سرمایه گذاران توسط منابع طبیعی در حد رایگان و با قیمت متری ۲۷۰ هزار ریال واگذار شد و اگر کسی در پرداخت پول آن کوتاهی کند باید با ضریب تورم سال جریمه ی آن را بپردازد که این خسارتش بسیار زیاد است و از همه طرف به مدیران اقتصادی فشار وارد می شود.

 

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.