احتمال استقبال از افزایش وام مسکن در شهرهای کوچک

به گزارش مرکزی دیلی ، محمود نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- در خصوص افزایش وام مسکن اظهار کرد: افزایش این تسهیلات در شهرهای بزرگ تاثیر آنچنانی نخواهد داشت زیرا قیمت تمام شده مسکن در این شهرها بالاست.

وی افزود: افزایش این وام شاید در شهرهای کوچک تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و با اعطای آن به مصرف‌کنندگانی که با قیمت پائین‌تری تصمیم به خرید ملک دارند کمک ‌شود اما، در شهرهای بزرگ با توجه به اینکه قیمت تمام شده مسکن بالاست از سوی مشتری که بخواهد یک ملک ۵۰۰ میلیون تومانی را در قبال یک وام ۵۰ میلیون تومانی بخرد رغبتی برای دریافت وام نخواهد بود.

نوروزی عوامل سیاسی، اجتماعی، عرضه و تقاضا را از مؤلفه‌های تاثیرگذار بر بازار مسکن دانسته و گفت: این عوامل باید دست به دست هم دهند تا بخش مسکن از رکود خارج شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک ضمن تاکید بر اینکه باید تقاضا در بخش مسکن وجود داشته باشد، موتور محرکه جنب و جوش در بازار مسکن را، تقاضا عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: مصرف‌کنندگان کمی در بازار مسکن وجود دارند، گاه انتظار مصرف‌کنندگان از افت قیمت آنقدر زیاد است که حتی برخی از مصرف‌کنندگان قیمت‌های واقعی را هم قبول ندارند.

نوروزی گفت: در حال حاضر واسطه‌ها در بخش مسکن کم شده‌اند؛ زمانی که واسطه‌ها بودند سودهای بدون حساب و کتاب و سرمایه‌های سرگردان را در بازار مسکن انباشت می‌کردند که منجر به یک رقابت کاذب در بازار مسکن شده بود که خروجی آن قیمت بالای مصرف برای مصرف‌کننده بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: با توجه به رکود دو سه سال اخیر، بازار مسکن تقریبا متمایل به مصرف‌کننده شده که می‌تواند با قیمت‌های واقعی ملک خوبی را بخرد.

وی گفت: با حذف واسطه‌ها عرضه مستقیم صورت می‌گیرد و تعادل در بازار حفظ می‌شود اما، چون تقاضا در این بازار کم است جنب و جوش در این بخش وجود ندارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.