اولویت تامین نقدینگی صنایع تولیدی استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: تامین نقدینگی و اعتبارات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی یه عنوان یکی از چالش‌های صنایع از اولویت مجموعه دولت در این استان است.

«فرزاد مخلص الائمه» روز شنبه در جریان بهره برداری از طرح‌های عمرانی زرندیه اظهار کرد: هفته دولت امسال یک هزار و ۱۸۰ طرح عمرانی و خدماتی در استان به بهره برداری می‌رسد که ۴۵ مورد آن در شهرستان زرندیه است.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های این شهرستان در مجموع پنج هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با بهره برداری از آنها برای ۶۷۳ نفر در ایجاد اشتغال شده است.

مخلص الائمه ادامه داد: از تعداد کل طرح‌های هفته دولت در شهرستان زرندیه، ۴۱ پروژه با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و چهار پروژه با اعتبار ۳۵ هزار و ۳۴ میلیارد ریال در اقتصادی (تولیدی) است.

استاندار مرکزی در جریان سفر یک روزه خود به زرندیه به صورت نمادین ساختمان اداری اداره آب منطقه ای، ۲ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و یک شرکت تولیدی یراق آلات کابینت این شهرستان را به بهره برداری رساند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این زرندیه در بهره برداری از واحد مسکن اقدام ملی شهرستان افزود: تا کنون در این شهرستان عملیات احداث ۶۱ واحد مسکونی در شهرهای مامونیه، زاویه و پرندک آغاز شده است.

علی آرین مهر افزود: این طرح ها شامل ۲۴ واحد در مامونیه (۶ طرح چهار واحدی)، ۱۷ طرح تک واحدی در زاویه و ۲۰ طرح تک واحدی در پرندک بوده که با پیشرفت‌های متفاوت در حال احداث است.

وی اضافه کرد: براساس پایش متقاضیان استفاده از طرح مسکن ملی ۲۰۰ نفر در شهر مامونیه، ۸۴ نفر در پرندک و ۲۰ نفر در زاویه حائز بهره مندی از این طرح هستند و به زودی با تامین اراضی مورد نیاز به سایر افراد برای ساخت مسکن تحویل داده می‌شود.

کارخانه گروه صنعتی آرمان یراق کومش به عنوان یکی از چهار طرح اقتصادی شهرستان زرندیه در جریان سفر استاندار مرکزی به این شهرستان به بهره برداری رسید که برای بخش خصوصی برای این طرح ۶۵۰ میلیارد ریال شامل یک میلیون ۷۵۰ هزار درهم سرمایه گذاری ارزی و ۴۴۰ میلیارد سرمایه گذاری ریالی برای اشتغال ۳۰ نفر هزینه هزینه کرده است.

ساختمان اداری اداره منابع آب زرندیه در ۲ طبقه با ۴۰۰ متر مربع زیربنا و با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات شرکت آب منطقه ای استان مرکزی احداث شده است.

استاندار مرکزی همچنین در این سفر با حضور در مزار شهدای شهر مامونیه مرکز این شهرستان به مقام شامخ ادای احترام کرد و پس از آن به شهر زاویه این شهرستان رفت و با خانواده شهید سید حمید موسوی خوشدل دیدار و به گفت و گو نشست.

شهرستان زرندیه در جریان هشت سال جنگ تحمیلی ۴۳۴ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کرده است که ۲۳ تن از این شهیدان در عملیات بیت المقدس (آزادی خرمشهر) به فیض شهادت نائل شده اند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.