برگزاری آیین نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و خیام در اراک

آیین نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و خیام عصر روز دوشنبه به همت هیات پهلوانی و زورخانه ای، معاونت ورزش و جوانان و اداه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در زورخانه متقین اراک برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، نقاله خوانی، شاهنامه خوانی، اجرای ورزش های باستانی و تعزیه خوانی از مهمترین برنامه های این آیین بود که با استقبال زیاد شرکت کنندگان همراه شد.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: احیای فرهنگ ایرانی اسلامی و معرفی الگوهای بزرگ فرهنگ ساز کشور به جامعه به ویژه نسل جوان از مهمترین اهداف این برنامه است.
تیمور همتی افزود: معرفی شخصیت های برجسته و اثرگذار تاریخ ایران به جوانان امری ضروری است و برگزاری آیین های نکوداشت یکی از بهترین ابزارها در این راستا است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی بیان کرد: تیم پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی جزء پنج تیم برتر کشور است و این تیم سال گذشته توفیق چشمگیری را به دست آورد که امید است این موفقیت ها روز به روز افزایش و جایگاه این تیم در کشور نیز ارتقاء یابد.
در پایان این آیین از ۳۰ قهرمان ورزش پهلوانی و زورخانه ای و ۳۰ نام آور این ورزش با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.