استاندار مرکزی: واحدهای صنعتی حساب‌های بانکی خود را به استان انتقال دهند

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان گفت: واحدهای بزرگ صنعتی اهتمام ویژه در بازگرداندن حساب‌های بانکی خود به محل استقرار شرکت داشته باشند.

«فرزاد مخلص الائمه » روز پنجشنبه در همایش تجلیل از محیط‌بانان نمونه استان مرکزی، افزود: صنایع استان باید حساب بانکی و بیمه شرکت خود را به داخل استان منتقل کنند.

وی ادامه داد: صنایع مستقر در استان مرکزی که کارت بازرگانی خود را از تهران دریافت کرده باشند و حساب بانکی و بیمه آنها نیز در تهران باشد، استان در قبال آنها وظیفه‌ای ندارد و برای دریافت هر نوع خدمات باید به سازمان‌های مرکزی مستقر در تهران مراجعه کنند.

استاندار مرکزی به آلودگی هوا در استان به خصوص در اراک اشاره کرده و اظهار کرد: آلودگی هوا، مهمترین دغدغه مردم و همه ما از آن آسیب می‌بینیم و مقصرین هم معلوم هستند.

مخلص الائمه با بیان اینکه، عوارض آلایندگی، مجوزی برای آلایندگی نیست، افزود: اینکه عوارض گرفته شود تا صنایع، هوا و زمین را آلوده کنند، صحیح نیست و این عوارض فقط برای جبران بخش کوچکی از خسارت به محیط زیست است و اصل موضوع باید مهار شود و همت و عزم جمعی و احساس مسئولیت نیاز دارد.

مخلص‌الائمه به وضعیت مدیران بومی استان اشاره کرد و افزود: بعد از سال‌ها، حجم و تعداد نیروهای بومی در صنایع استان زیاد شده و تعدادی از مدیران پروازی و بی‌خاصیت جای خود را به مدیران بومی و پرتلاش داده‌اند و بخشی که مدیر غیربومی هستند با انگیزه و پرتلاش و همراه با مجموعه هستند و امید است صنایع آلاینده همکاری لازم را داشته باشند تا آلایندگی را مهار کنیم.

وی اظهار کرد: اکنون اگر در دنیا ۲ هزار مسئله باشد یکی از این مسایل، ابرمسئله محیط زیست است که در راس مسایل قرار دارد و به یک بحران جدی تبدیل شده است.

استاندار مرکزی گفت: دولت‌ها، برخی مردم و شرکت‌های صنعتی و تولیدی، علت اصلی آلایندگی محیط زیست معرفی می‌شوند و اکنون بخش بزرگی از آلایندگی محیط زیست در دنیا، منشاء فسیلی دارد و در آخرین گزارش آمده است که تا سال ۲۰۵۰ حجم پلاستیک بیش از وزن ماهی اقیانوسها خواهد شد و در خوش بینانه‌ترین حالت، شمار پسماند با ریشه پلاستیک به سه برابر افزایش می‌یابد که مدیریت آن نیازمند برنامه جامع است.

مخلص الائمه به رها کردن زباله در جاده‌های استان توسط خودروهای عبوری اشاره کرد و گفت: لازم است فرهنگ سازی در این خصوص بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد و به همین منظور شورای اداری استان، فراخوان داد شده تا دستگاه‌های اجرایی استان با تجهیزات مناسب فردا برای جمع‌آوری پلاستیک به عنوان کار نمادین و فرهنگ سازی اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: روزانه ۹۰۰ تن پسماند خانگی و شهری در استان تولید می‌شود که در شهرستان‌های اراک و ساوه به شکل بهداشتی بازیافت و یا دفن بهداشتی صورت می‌گیرد.

«یوسف یوسفی » افزود: هوشمندسازی تالاب میقان و منطقه حفاظت شده هفتاد قله با توجه به کمبود نیروی انسانی در استان در دستور کار قرار دارد تا با استفاده از این روش، مدیریت در این ۲ منطقه به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی با بیان ایننکه اعتبار لازم در این خصوص در سفر ریاست جمهوری مصوب شده بیان کرد: این مهم کار شاخصی است که تاکنون تجربه نشده است.

یوسفی افزود: هزینه نشدن اعتبارات عوارض آلودگی هوا، حلقه مفقوده در موضوع آلودگی هوا در شهرهای آلاینده است.

وی بیان کرد: حفاظت مشارکتی با همراهی مردم از دیگر طرح‌های محیط زیست است که برای داشتن محیطی عاری از آلودگی مورد توجه و اهتمام جدی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هم اکنون در این اداره کل در حوزه سخت افزاری به خصوص خودرو و در بخش نیروی انسانی پنج نیروی متخصص کمبود وجود دارد که امید است با حمایت مدیریت ارشد استان و سازمان مرکزی این کمبودها رفع شود.

یوسفی افزود: واحدهای صنعتی بالای ۵۰ نفر باید واحد ایمنی و بهداشتی داشته باشد که در آخرین گزارش‌ها ۳۶۶ واحد صنعتی استان واحد ایمنی و بهداشت ندارند.

در این مراسم از محیط بانان برتر استان مرکزی تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.