برگزاری نخستین دوره مسابقات رباتیک کشور در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، سعید مهرنیا در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در اراک، با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات رباتیک کشور در اراک اظهار کرد: با نگاهی امیدوارانه و ایجاد زمینه‌های علمی و عملی و به کارگیری شیوه‌های درست برنامه ریزی و آینده نگری، دانش رباتیک می تواند به سرعت در جامعه ما به صورت دانش بومی در آمده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: این مسابقات با هدف ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و نوجوانان، ایجاد انگیزه به منظور فراگیری علوم جدید و تلاش جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در راستای به اجرا در آوردن ایده‌ها و کسب مهارت‌های عملی برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری مسابقات رباتیک مرکزی با اشاره به برگزاری همزمان مسابقات رباتیک کشوری با نمایشگاه الکامپ و تلکام در مرکزی گفت: با توجه به ماهیت میان رشته‌ای و ارتباطات نزدیک زمینه‌های علمی دانشگاه‌ها با یکدیگر و کاربرد آنها در طیف وسیعی از زمینه های تکنولوژی که به کارگیری آنها را در آینده‌ای نه چندان دور اجتناب ناپذیر می‌کند، اهمیت سرمایه گذاری و تلاش در این زمینه ها مشخص می‌شود.

مهرنیا تصریح کرد: این مسابقات موقعیت مناسبی برای معرفی، بحث و تبادل نظر پیرامون یافته‌های جدید علمی در موضوعاتی از جمله رباتیک مسیر یاب، آتش‌نشان جنگجوی سبک وزن، جنگجوی سنگین وزن، پرنده، نمایشی، شبیه سازی دو بعدی فوتبال فراهم می کند.

وی افزود: رباتیک علمی است که با هدف راحتی انسان و افزایش وقت مفید او به وجود آمده و با توجه به اهمیت و توسعه روزافزون فناوری و تکنولوژی در بخش صنعت و تولید کشور، استفاده از دانش‌های نوین در این بخش اهمیت یافته است.

دبیر برگزاری مسابقات رباتیک مرکزی با اشاره به اهمیت صنعت رباتیک گفت: صنعت رباتیک از جمله فناوری هایی است که نقش ویژه ای در ارتقاء سطح کیفی صنعت کشور دارد و رباتیک یکی از علوم اصلی سرنوشت ساز قرن است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.