اراک شهری سرمایه گریز است/توسعه اراک مستلزم بودجه ۱۰ هزار میلیاردی

رییس شورای شهر اراک گفت: فضای حاکم بر شهر اراک سرمایه گریز است و باید فضای سرمایه گذاری در این شهر را مهیا کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، پیمان عین القضاتی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در اولین همایش ادوار شوراهای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه بیش از شش دوره از عمر شوراهای اسلامی شهرها در کشور گذشته است، اظهار کرد: شورای ششم شهر اراک بر آن شد که برای توسعه شهر، همایش ادوار شورا را برگزار کند

وی با اشاره به جای خالی برخی از نمایندگان ادوار در این همایش افزود: همدلی، اولین گام پیشرفت است. در شهر اراک، در این دوره مشکل اعتبارات مالی و نیروی متخصص و توانمند نداریم، اما چرا شهر مطابق خواسته مردم پیشرفت نمی کند؟ باید در وقت باقی مانده، بیشترین تلاش را داشته باشیم و از سرمایه های در اختیار بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

عین القضاتی تصریح کرد: شورای ششم شهر اراک رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد، برای اینکه اراک، اراک شود باید هویت این شهر حفظ شود، بازار تاریخی اراک، خانه های تاریخی، باغات سنجان و کرهرود و قنوات از جمله عناصر هویت مادی شهر اراک به شمار می رود و در ابعاد معنوی، باید شهدا را قدر دانست و از طرفی بقعه آقا نورالدین به عنوان هویت معنوی شهر را حفظ و خانه محسنی و خانه حاج باشی را به عنوان مجموعه های گردشگری شهر اراک احیا کنیم چراکه یکی از خواسته های مردم رسیدگی به مباحث فرهنگی، تفریحی و گردشگری به جای ساخت تقاطع ها و پل های روگذر و زیرگذر است.

وی اضافه کرد: در کنار مباحث فرهنگی، پروژه ۲۴ متری را با جدیت دنبال می کنیم، دره گردو به عنوان یک مرکز ملی گردشگری مدنظر است، پارک بانوان شماره ۲ و احداث جاده ساحلی برای رودخانه منشعب از قره کهریز به عنوان فصل جدیدی از گردشگری در اراک تعریف می شود.

رییس شورای شهر اراک بیان کرد: بودجه شهرداری اراک را با مبلغ هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تحویل گرفتیم و امسال بودجه ۳۲۰۰ میلیاردی تعریف شده است، اما توسعه اراک با این مبالغ امکانپذیر نیست و باید سرمایه گذار جذب شود. اطلس سرمایه گذاری تعریف شده است، اما فضای حاکم بر شهر سرمایه گریز است و در بحث فراخوان سرمایه گذاری و تسهیل گری در امور سرمایه گذاران باید گام های موثر برداریم. برای تحقق طرح ها به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه و اعتبار نیاز است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.