استان مرکزی جزو پنج استان برتر کشور در شاخص‌های اشتغال است

معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان مرکزی جزو پنج استان برتر کشور در شاخص‌های اشتغال است.

« محمود کریمی بیرانوند» روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی در اراک، افزود: نرخ بیکاری استان مرکزی نیم درصد کاهش یافته که نشان می‌دهد مسیر درستی در استان انتخاب شده است.

وی بیان کرد: آنچه باید در استان مرکزی در سال جاری مورد توجه قرار گیرد، نرخ مشارکت و جمعیت فعال است.

معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه، فلسفه راه اندازی سامانه رصد، شفاف کردن آمار است، گفت: از استانداری‌ها در خواست می‌شود در کارگروه اشتغال، سامانه رصد استان تحلیل شود و فقط به ثبت بسنده نشود.

کریمی بیرانوند افزود: لازم است متغیرهایی که بر کاهش نرخ بیکاری در استان‌ها موثر است، شناسایی شود.

وی تاکید کرد: در کارگروه اشتغال استان‌ها باید وضعیت نرخ مشارکت و جمعیت فعال استان بررسی و در کنار سایر موضوعات مورد توجه قرار گیرد.

اولویت فرمانداری‌ها باید جذب سرمایه‌گذار باشد

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اولویت فرمانداری‌ها در رشد و توسعه هر منطقه، باید جذب سرمایه‌گذار باشد.

« ولی الله بیاتی» افزود: لازم است در فرمانداری‌ها، ستاد جذب سرمایه‌گذار راه‌اندازی شود تا سرمایه‌گذاران در فرآیند اداری با مشکل مواجه نشوند.

وی بیان کرد: فرمانداری‌ها با تعامل با دستگاه های اجرایی، می توانند فرایند سرمایه گذاری را تسهیل کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با مراجعه سرمایه گذاران به فرمانداری‌ها، به فراخور سرمایه افراد، بسته سرمایه گذاری به متقاضیان معرفی و باید به سود سرمایه گذاران نیز توجه شود.

بیاتی افزود: تا زمانی که اراده جدی برای جذب سرمایه‌گذار وجود نداشته باشد همچنان مشکلات باقی خواهد ماند.

وی در ادامه بیان کرد: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی مشارکت جدی ندارند و سرعت پرداخت وام‌ها به متقاضیان بسیار کند انجام می‌شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نبودن فرصت‌های سرمایه گذاری باعث شده تا آهنگ مهاجرت تند شود.

بیاتی با اشاره به وجود تأسیسات زیربنایی در شهرک صنعتی خنجین از توابع شهرستان فراهان افزود: باید تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان این شرکت پرداخت شود تا گردش اقتصادی در منطقه شکل بگیرد.

۸۴ درصد تسهیلات مشاغل خانگی استان مرکزی در سال گذشته تخصیص یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته میزان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی ۶۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که ۸۴ درصد این این اعتبار معادل ۶۵ میلیارد تومان تخصیص یافت که در این خصوص رتبه این استان در مقایسه با سایر استان‌ها ششم بود.

جمشید امیدی افزود: در ارتباط با مشاغل خانگی بیشترین اعتبار را بانک توسعه تعاون جذب کرد که در مجموع میانگین انبار جذب شده ۹۴درصد بود و شهرستان‌های خنداب ، کمیجان ، دلیجان و اراک ۱۰۰ درصد تسهیلات را دریافت کردند .

وی در خصوص تسهیلات جزء یک بند ب تبصره ۱۶ کمیته امداد نیز گفت: رقم ابلاغی در این راستا ۴۶۰ میلیارد تومان بود که ۲۷ درصد از رقم تخصیصی در استان جذب شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در خصوص تبصره ۲۶ بهزیستی نیز میزان اعتبار اختصاص یافته ۲۲۵ میلیارد تومان بود که ۱۸۵ میلیارد تومان معادل ۸۷ درصد رقم هدفگذاری شده تخصیص یافت.

امیدی در خصوص تسهیلات قرض الحسنه نیز گفت: در این راستا میزان اعتبار اختصاص یافته یک‌هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان بود که تاکنون ۷۱درصد این اعتبار معادل یک‌هزار و ۲۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تا پایان تیرماه فرصت معرفی و جذب تسهیلات وجود دارد، افزود: شهرستان کمیجان ۱۰۰ درصد منابع تخصیصی را جذب کرده و کمترین تسهیلات نیز به شهرستان شازند و ساوه اختصاص یافته است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: میزان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ نیز ۸۴۵ میلیارد تومان بود که در این راستا ۸۹۰ میلیارد تومان معادل پنج درصد بیشتر از میزان تعهد شده پرداخت شد.

امیدی گفت: تاکنون ۸۷درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده که در این راستا بانک توسعه تعاون ۸۷ درصد بیشترین میزان تسهیلات را پرداخت کرده است.

وی در خصوص اعتبار اختصاص یافته در راستای حمایت از شرکت های تعاونی نیز بیان کرد: در این راستا تفاهم نامه خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومان بوده که سهم استان از این مبلغ ۴۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که معادل ۱۹۳درصد این اعتبار تخصیص یافت.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: تعهد استان در خصوص وضعیت اشتغال ۲۳ هزار و ۸۳۶ نفر بود که تاکنون در سامانه رصد ۲۷ هزار و ۱۸۳ نفر ثبت شدند که ۱۱۴ درصد از تعهد انجام شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از سال ۹۶ تا ۹۹ آمار شاغلین استان نزولی بود که از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.