توزیع یک هزار بسته فرهنگی در آستانه سوگواری ماه محرم

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حجت‌الاسلام چمانی، معاون فرهنگی‌ و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: به مناسبت ماه محرم یک هزار بسته فرهنگی شامل ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و بروشور و شال مشکی بین هیئات مذهبی، مداحان، ائمه‌جماعات و مبلغین توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ هیئات مذهبی ثبت شده در استان فعالیت می‌کنند ادامه داد: برای هماهنگی و بهتر برگزار شدن برنامه‌های عزاداری محرم، نشست‌های مختلفی برای ۴ گروه مبلغان اعم از اعزامی و بومی، هیئات مذهبی، روحانیون و ائمه جماعات برگزار شده است.

حجت‌الاسلام چمانی تصریح کرد: در ۱۲ شهرستان تابعه استان مرکزی گردهمایی مختلفی به شکل مجزا تشکیل شده و همچنین جلسات توجیهی هیئات مذهبی و مداحان از هفته گذشته به تعداد ۵۰ جلسه و برگزار شده است.

وی از اعزام یک‌هزار و ۱۵۰ مبلغ دینی در ماه محرم به نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی خبر داد و گفت: این تعداد مبلغ بومی و اعزامی از شهر مقدس قم جهت بیان شخصیت و قیام امام حسین(ع) در محافل سوگواری و عزاداری به شهرها و روستاهای استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام چمانی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰ روحانی در سایت سجام ثبت‌نام کرده‌اند اظهار کرد: ۴۰۰ روحانی دیگر نیز به مناسبت ماه محرم از دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در استان مرکزی اعزام و به برگزاری محافل عزاداری و محتوا بخشی به این مراسم می‌پردازند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: هم اکنون یک‌ هزار و ۱۵۰ مداح دارای پرونده در اداره‌کل تبلیغات اسلامی هستند و در جلساتی که برای آنها برگزار شده در خصوص پرهیز از بیان مطالبی که موجب ایجاد تفرقه بین مسلمین می‌شود تذکرات لازم داده شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.