رعایت اخلاق شالوده روزنامه نگاری حرفه ای است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، محمود اکرامی روز جمعه در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک افزود: اخلاق مداری در روزنامه نگاری حرفه ای از شیوه های تخصصی این فن مهمتر است و نباید در هیچ شرایطی قربانی شود.
وی توضیح داد: روزنامه نگاران از گروه های مرجع فکری جامعه محسوب می شوند و باید ارزش ها و اصول فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر جامعه را بر مبنای اخلاقیات حفظ و ارتقا دهند.
وی بیان کرد: ترور شخصیت، ورود به حریم خصوصی افراد، بی توجهی به صحت مطالب منتشره و بی احترامی به منافع عمومی و خرده فرهنگ ها از مصادیق عدول از اخلاق است و روزنامه نگاران باید در هر شرایطی شرافت حرفه ای خود را حفظ کرده و به عنوان رکن چهارم دموکراسی مبانی اصولی جامعه، حوزه دانایی و پرسشگری خلاق و بلوغ استعدادها را سرلوحه کار خود قرار دهند.
اکرامی خاطر نشان کرد: با وجود اهمیت اخلاق حرفه روزنامه نگاری متاسفانه منابع کمی در این خصوص وجود دارد و باید به یاری صاحبان اندیشه و متفکران حوزه رسانه، دستمایه های مناسب آموزشی در این حوزه به رشته تحریر درآید.
وی یادآور شد: اخلاق حرفه ای چیزی جز رعایت موازین اخلاقی و اجتماعی حاکم بر جامعه نیست و خبرنگاران باید در عرصه اطلاع رسانی، خط قرمزهای ورود به زندگی شخصی افراد، ارزش های جامعه و اصول رسانه ای را جدی بگیرند و به عنوان تحلیلگر آگاه و روزنامه نگار با اخلاق سرمایه های فکری و معنوی جامعه را حفظ و ارتقا دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.