چند وچون بیست وهفتمین جشنواره تئاتراستان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، پس از اعلام زمان بازبینی آثارارسالی به دبیرخانه این جشنواره ، دوباره هیجان به عرصه نمایش استان مرکزی بازگشته و هنرمندان این خطه در تکاپوی رقابت برای تولید آثار فاخر قرار گرفته اند.
رحمت الله کرمی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر این استان توضیحاتی درباره ارسال آثارنمایشی ، چگونگی بازبینی آثار توسط هیات داوران و تعداد آثار منتخب ارائه کرده است.
س: در مهلت تعیین شده برای ارسال آثار نمایشی، چند اثر به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی استان مرکزی ارسال شد؟
ج: این جشنواره در روز هشتم مهرماه کلید خورد و پس از ارزیابی ۱۵ اثر نمایشی ارسالی از سراسر استان مرکزی به دبیرخانه این جشنواره توسط هیات بازبین، هشت اثر منتخب برای حضور در رقابت نهایی معرفی شد.
س: از هر کدام از شهرستان های استان مرکزی چند اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است؟
ج: شش اثر از اراک، پنج اثر از ساوه، یک اثر از دلیجان، دو اثر از تفرش و یک اثر از محلات.
س: تعداد آثار منتخب برای حضور در رقابت نهایی و سهم هر کدام از شهرستان های استان مرکزی چقدر است؟
ج: از میان آثار بازبینی شده در مجموع هشت اثر شامل سه اثر از اراک ، دو اثر از ساوه ، یک اثر از دلیجان ، یک اثر از تفرش و یک اثر از محلات برای حضور در رقابت نهایی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی استان مرکزی انتخاب شد.
س: در مورد کم و کیف و اهداف برگزاری جشنواره های تئاتر استانی و وضعیت استان مرکزی در زمینه تولید کارهای تئاتری توضیح دهید؟
ج: یکی از جشنواره های مهم در عرصه هنرهای نمایشی، جشنواره های تئاتر استانی است که هر سال در همه استان های کشور برگزار می شود. استان مرکزی نیز همگام با بقیه استان ها اقدام به برگزاری این جشنواره کرده و اکنون در حال اجرای بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی است.
س -این جشنواره از چه اهمیتی برخوردار است؟
ج- این جشنواره صحنه رقابتی برای گروه های استانی است تا بتوانند میزان اقبال خود را به محک آزمایش بگذارند و فرصت مناسبی برای نشان دادن استعدادها و توانمندی های هنرمندان این عرصه است. جشنواره تئاتر استانی بهترین موقعیت را برای درخشش گروه های شهرستانی فراهم می کند و محلی برای تولید اثرهای زیبا و تجلی هنرمندان مستعد در عرصه نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و دیگر حرفه های مرتبط با تئاتر و ایجاد فرصت و حمایت از گروه های نمایشی است.
س- نقش این جشنواره در پیشرفت هنر نمایش استان را چگونه ارزیابی می کنید؟
توجه به ارزش های والای فرهنگی و هنری که در آثار و متون نمایشی بروز می کند، ایجاد روحیه همکاری و تعامل منطقی بین هنرمندان استانی و به نوعی استعدادیابی و ایجاد فرصتی برای آموزش و کسب تجربه از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.
استان مرکزی نیز واجد استعدادهای هنری بسیار بالایی است و همیشه در عرصه هنرهای نمایشی خوش درخشیده و دارای هنرمندان قابلی می باشد.
س: اعضای هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی استان مرکزی را معرفی کنید؟
ج: سید یونس آبسالان، کیهان ملکی و محمد قاسمی اعضای هیات داوران این جشنواره همگی از اساتید وکارشناسان خبره و به نام عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون هستند که پس از بازبینی آثار راه یافته به جشنواره استانی، برترین اثر در بخش نویسندگی، کارگردانی ، بازیگری مرد و زن ، طراحی صحنه و موسیقی را در مراسم اختتامیه معرفی خواهند کرد تا به آنان دیپلم افتخار و لوح تقدیر، اهدا شود.
از میان آثار انتخابی راه یافته به جشنواره تئاتر استان مرکزی ، سه اثر برتر به جشنواره تئاتر فجر راه خواهد یافت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.