ایمن سازی ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌های این استان سال گذشته ایمن‌سازی شد.

«مهرداد جهانی» افزود: ۹۸ نقطه تلاقی راه‌های روستایی با جاده‌های اصلی و ۱۰۵ اصلاح قوس، شیب و حذف نقاط کور در جاده‌های استان مرکزی سال گذشته در راستای افزایش ایمنی جاده‌های استان انجام شد.

وی ادامه داد: ایجاد روشنایی در ۱۸ مسیر تلاقی راه‌های روستایی و جاده‌های اصلی، نصب چراغ چشمک زن، تعریض و تراشه‌برداری و ایجاد راه ورود و خروجی در راه‌های روستایی از جمله اقدامات برای رفع نقاط حاده‌خیز در نقاط تلاقی راه‌های روستایی با جاده‌های اصلی استان مرکزی بوده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: نصب پنج تا ۶ هزار شب رنگ به صورت رایگان سالانه بر روی ادوات کشاورزی از جمله تراکتورها و آشکارسازی ماشین آلات کشاورزی روستاییان از دیگر اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی در جاده‌های استان بوده‌ است.

جهانی افزود: برگزاری ۲۵ دوره آموزشی برای راکبین موتورسیکلت در روستاها و مناطق کم‌برخوردار استان مرکزی توسط کارشناسان پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اهدای ۵۰۰ کلاه ایمنی به صورت رایگان به راکبین موتور سیکلت در این مناطق و برگزاری ۲۰ دوره آموزشی در مدارس حاشیه راه‌های استان از دیگر اقدامات این اداره کل برای افزایش ایمنی در جاده‌های استان است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.