آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پایگاه هوایی کشور در اراک

عملیات اجرایی بزرگترین پایگاه هوایی کشور با ۲۰ هزار مترمربع وسعت روز پنجشنبه با حضور رییس سازمان اورژانس کشور و شماری از مسئولان استان مرکزی در اراک آغاز شد.

رییس سازمان اورژانس کشور در این آیین، گفت: هماهنگی‌های برون بخشی در استان مرکزی مطلوب است و یکپارچگی موثری بین نهادهای دولتی‌ و غیر دولتی وجود دارد.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: کارکنان اورژانس سربازان پیاده سلامت هستند و این نهاد خدماتی در دوران شیوع کرونا ۱۹ شهید تقدیم کرد و ۱۵ هزار نفر از کارکنان اورژانس به کرونا مبتلا شدند.

میعادفر افزود: نیروی اورژانس در حوادثی مانند زلزله، سیل و حوادث ترافیکی خط مقدم هستند و کمبود جدی در آمبولانس، نیروی انسانی و پایگاه‌های اورژانس در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: امسال مجلس و دولت اعتبارات خوبی برای رفع کمبودهای سازمان اورژانس در نظر گرفته است.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: از دولت مجوز خرید یک هزار دستگاه آمبولانس با مشارکت خیران گرفته شده و در یکی از استانها نذر خرید ۱۰ دستگاه آمبولانس و ساخت هشت پایگاه را متقبل شده‌اند.

وی بیان کرد: امید است با کمک خیران استان مرکزی، اولین هلیکوپتر امداد در استان تهیه شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجوز جذب نیرو و تامین آمبولانس مورد نیاز برای پایگاه‌های اورژانس باید در اسرع وقت صادر شود.

علی‌اکبر کریمی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از آمبولانس‌های مراکز اورژانس فرسوده است و نیاز است نسبت به جایگزین کردن آمبولانس‌های جدید اقدام شود.

نماینده مردم اراک گفت: برخی شهرهای استان مرکزی مانند خنداب و کمیجان تا مرکز استان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارند و به لحاظ زیرساخت‌های درمانی کمبود دارند و از طرفی در شهرستان خنداب با وجود استقرار آب سنگین محدودیت پرواز وجود دارد، بنابراین می‌طلبد متولیان امر نسبت به تامین زیرساخت‌های بهداشت و درمان در نقاط محروم تدابیر راهگشا بیندیشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: هرجا پایگاه مشکل داشته خیران کمک کرده اند و از ظرفیت آنان استفاده شده است.

دکتر علیرضا امانی افزود: ناوگان اورژانس با فرسودگی مواجه است که باید از منابع ملی برای رفع آن استفاده شود.

وی ادامه داد: این پایگاه اورژانس هوایی منطقه شمال استان مرکزی را با ۷۰۰ روستا پوشش می دهد.

مدیرعامل مجمع خیرین اورژانس استان مرکزی نیز در این آیین گفت: چهار پایگاه اورژانس در استان مرکزی آماده افتتاح و چهار پایگاه هم در دست ساخت هستند.

بهنام آزادفر افزود: هزینه مرحله نخست این پایگاه ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شور که ۸۵ میلیارد تومان آن تا کنون از سوی خیران تامین شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.