رسانه‌ها در لحظه بحران به دنبال آرامش افکار عمومی باشند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: رسانه‌ها در لحظه وقوع هر بحران و حادثه به دنبال آرامش افکار عمومی باشند.

« امید محترمی» روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری عملیات تمرینی مقابله با سیلاب و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان با رویکرد نقش رسانه در مدیریت بحران، در اراک افزود: رسانه‌ها در لحظه بحران نباید به زودی قضاوت کنند و اجازه دهند مسئولان با آرامش بحران را مدیریت کنند و پس از حادثه نواقص را شناسایی و مطالبه‌گری‌ داشته باشند.

وی بیان کرد: عملیات‌های مختلفی در راستای تقویت عملکرد دستگاه‌ها در مدیریت بحران و نقش رسانه‌ها در این راستا، عملیات‌های تمرینی (مانور) مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از آنها مقابله با سیلاب و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی ادامه داد: در خصوص اجرای این عملیات تمرینی، پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری هواشناسی این استان اطلاعیه هشدار سطح نارنجی صادر کرد و تمام دستگاه‌ها تا زمان اجرای آن در آماده‌باش کامل هستند.

محترمی اظهار کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های اجرایی اراک و شازند فردا (یکشنبه) در منطقه کوکبیه شازند برگزار می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی دخیل در اجرای این عملیات، ۴۰ دقیقه فرصت دارند تا جمعیت منطقه را تخلیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی افزود: در این عملیات تعدادی مصدوم و غرق شده فرضی وجود دارد و دستگاه‌ها باید در مدت زمان تعیین شده نسبت به امدادرسانی سریع اقدام، آواربرداری و پایگاه‌های مختلف امدادی ایجاد کنند.

محترمی اظهار کرد: انتظار است رسانه‌های استان این عملیات تمرینی را به خوبی رصد و نقایص را به خوبی شناسایی کنند.

وی گفت: تا پایان تابستان امسال، عملیات تمرینی (مانور) مختلف از جمله فرونشست زمین، زلزله، آتش‌سوزی واحدهای صنعتی، خروج قطار از ریل و ریزش بهمن در دستور کار است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: حضور رسانه‌ها در شرایط بحران یک ضرورت است.

«محمد طالبی» افزود: عملیات تمرینی (مانور) مقابله با سیلاب و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در شازند به منظور ارزیابی نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران است که امید است با توفیقات خوبی همراه باشد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید در زمان بحران، نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند و در زمان وقوع بحران‌ها، افکار عمومی را به خوبی هدایت کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی ادامه داد: رسانه‌ها باید در بحران‌ها تلاش کنند تا واقعیت‌ها اطلاع‌رسانی شود و شایعه‌سازی نکنند.

طالبی عنوان کرد: رسانه‌ها در شرایط بحران باید به مسئولان کمک دهند تا مدیریت بحران با آرامش بیشتری انجام شود.

در نشست هماهنگی برگزاری عملیات تمرینی مقابله با سیلاب و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان با رویکرد نقش رسانه، راهکارهای مختلف در خصوص ارتباط صحیح رسانه‌ها در زمان بحران ارایه شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.