استاندار مرکزی: دستگاه‌های اجرایی منابع فرهنگی را به طور کامل هزینه کنند

استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان اعتبار لازم برای اقدامات فرهنگی را در اختیار دارند و توقع است منابع را در این بخش به طور کامل هزینه کنند.

«فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در ششمین اجلاس نماز استان مرکزی افزود: بخشی از عملکرد مدیران موجب شده تا دیدگاه منفی در جامعه در حوزه فرهنگی شکل بگیرد که نیازمند کار فرهنگی ریشه‌ای است.

وی بیان کرد: دستگاه های فرهنگی و اجرایی وظایفی را در ترویج فرهنگ نماز برعهده دارند که باید در این راستا بکوشند.

استاندار مرکزی ادامه داد: حوزه فرهنگی استان در کمیت و کیفیت ارتقا یافته اما انسجام بخشی نیاز است و باید کارهای فرهنگی تخصصی‌تر پیش رود.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: برخی از مساجد استان مرکزی از نظر جذب جوانان شاخص است اما برخی مساجد عقب مانده‌اند و باید برای جذب این قشر تلاش مضاعفی به کار گیرند.

وی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی، نظام جهان به عقب رفت اما جمهوری اسلامی مسیر صحیح را طی کرد و گام‌های بلندی برای توسعه فرهنگی برداشته شد.

استاندار مرکزی افزود: نگرانی از وضعیت نسل جوان در شرایط کنونی، ناشی از تسلط رسانه غرب است که در چندسال اخیر افزایش یافته است.

مخلص الائمه افزود: از مجموعه فعال فرهنگی در ترویج نماز استان مرکزی چند درخواست است که مهمترین آن در حوزه فضای مساجد است.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها و مدارس باید در حوزه ترویج نماز اقدامات اصولی و ریشه‌ای را در دستور کار برای جذب جوانان داشته باشند.

استاندار مرکزی ادامه داد: باید جذابیت در نماز جماعت با ابزارهای نوین باشد تا جوانان بیشتر جذب شوند.

مخلص الائمه افزود: در استان شهرداری و دهیاری‌ها در رسیدگی به مساجد وظیفه دارند اما این مهم دیده نمی‌شود و بیشتر توجه‌ها به روساخت‌ها است.

وی بیان کرد: توجه به نمازخانه‌های بین راهی در استان مرکزی به عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی کشور امری ضروری است.

استاندار مرکزی ادامه داد: وضعیت استان در حوزه عفاف و حجاب خوب است و از هر ایده‌ای در حوزه عفاف و حجاب به غیر از سلبی که جواب نمی‌دهد، استقبال می‌شود.

مخلص‌الائمه گفت: کار سلبی در مقابل کار فرهنگی جواب نمی‌دهد و باید برای ارتقا فرهنگی جامعه، کارهای عمقی انجام شود.

وی، در بخشی از سخنانش یادآور شد: پارسال ۷۰۰ سفر شهرستانی توسط مدیران کل این استان و ۷۰ سفر توسط استاندار مرکزی در ۱۱ شهرستان انجام شد.

در ششمین اجلاس نماز استان مرکزی از فعالان حوزه قرآن استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.