خواننده مطرح اراکی: انتخاب ترانه در ساخت یک اثر مهم است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، علیرضا حق شناس در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: در استان مرکزی حمایت چندانی از هنرمندان عرصه موسیقی که بومی این استان هستند نمی شود و ما حتی برای اجراهایمان آنقدر که هزینه می کنیم درآمدی نداریم.

وی ادامه داد: به نظر من جذابیت موسیقی به این است که زنده باشد اما متاسفانه بعضی از دوستان ترانه ای را می خوانند که با آن نمی شود ارتباط برقرار کرد یا خیلی سنگین است یا بدون معنا است.

این هنرمند اراکی با اشاره به اینکه برای سوق دادن نوجوانان به سمت موسیقی بومی باید در انتخاب آهنگ، شعر و ترانه و صدای خواننده دقت بیشتری شود، اظهار داشت: برخی ها یک تنه با استفاده از تکنولوژی، موسیقی را تولید می کنند و آن را ارزان در اختیار دیگران قرار می دهند و این مهم ارزش کار سایر دوستان فعال در این زمینه را از بین می برد، در حالی که در یک واحد فرهنگی باید چند ذهن حضور داشته باشند تا کاری خوب ساخته شود.

حق شناس بیان کرد: حضور خوانندگان تهرانی در اراک برای اجرای کنسرت زیاد است گاهی این حضور توام با اجرای کنسرت های ما شده و همین باعث کم رونقی این کنسرت ها می شود در حالی که مسئولان باید به این نکته توجه کرده و از تداخل اجرای کنسرت های خوانندگان بومی با خوانندگان تهرانی جلوگیری کننند.

وی اضافه کرد: ما از لحاظ حجم ساز و نوازنده همان حجم خوانندگان تهرانی را داریم، اما چون همان خوانندگان تبلیغات زیادی دارند و ما برای برگزاری کنسرت هزینه ای برای انجام تبلیغات نداریم خیلی مورد استقبال قرار نمی گیریم

این هنرمند با بیان اینکه تمام مجوزهای آلبوم “مداد سفید” خود را گرفته است، ابراز داشت: تاکنون ۲۰ میلیون تومان برای تهیه این آلبوم به صورت شخصی هزینه کرده ام و برای اتمام کار نیاز به ۲۰ میلیون تومان دیگر دارم.

وی گفت: اگر اسپانسری برای اتمام کار پیدا نشود کار را به صورت تک ترک و یا ویدئو به بازار عرضه خواهم کرد.

حق شناس افزود: کار در حوزه موسیقی باید بیشتر باشد تا هنرمندان از همین راه زندگی را بگذرانند و دغدغه اشتغال نداشته باشند.

علیرضا حق شناس کار موسیقی را به صورت رسمی از سال ۸۹ در شهر اراک آغاز کرده و در همین سال ها کنسرتی را به همراه گروه موسیقی شباهنگ به مناسبت بزرگداشت استاد اسداله ملک و در سال ۹۱ نیز کنسرت دیگری را به همراه همین گروه به مناسبت بزرگداشت استاد یاحقی در سالن ستارگان اراک اجرا کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.