قطع روابط دیپلماتیک عربستان با ایران نشان‌دهنده ناشی‌گری سیاسی آل‌سعود است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اعلام قطع روابط دیپلماتیک عربستان با ایران از سوی رژیم آل‌سعود اظهار داشت: بدون هیچ شک و شبهه‌ای سعودی‌ها در این میدان بازنده خواهند بود، چرا که ایران یک کشور مقتدر، موثر، با ظرفیت‌های ویژه و تأثیرگذار در مسائل منطقه و بین‌الملل است.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند به کشور مقتدری چون ایران آسیب وارد کنند، تصریح کرد: سعودی‌ها دچار یک نوع خودشیفتگی و توهم شده‌اند و باید از این حالت خودشیفتگی خارج شوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: البته چنین رفتارهای کودکانه و نابخردانه‌ای از یک حکومت مستبد، دیکتاتور و غیرمردمی چون رژیم سفاک آل‌سعود دور از انتظار نیست، رفتارهای کودکانه حکومت آل‌سعود نشانگر بی‌هویت بودن یک رژیم مفلوک و درمانده است.

سلیمی تاکید کرد: قطعاً در این میدان سعودی‌ها آتش قهری را به سمت خود پرتاب کرده‌اند که دود این آتش بدون هیچ تردیدی به چشم خود آنها خواهد رفت.

وی ادامه داد: ایران پیوسته اثبات کرده است که به دنبال روابط مسالمت‌آمیز بین همه کشورهای اسلامی در منطقه است و همواره از بروز خشونت و آشوب پرهیز کرده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه رژیم آل‌سعود به ابزار دست صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند، خاطر نشان کرد: رفتارهای سران آل سعود نشان می‌دهند که این رژیم همچون عروسک کوکی به ابزار دست آمریکا و صهیونیسم مبدل شده و بر اساس خواست استکبار در منطقه رفتار می‌کند.

سلیمی افزود: امروز به خوبی دست‌های آمریکا و صهیونیسم در پس مسائلی که در عربستان می‌گذرد هویدا است، عربستان امروز عروسکی است که با انگشت اشاره سازمان‌های جاسوسی حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: به سران آل‌سعود توصیه می‌کنیم که از این رفتارها دست برداشته و استقلال خود را اثبات کنند، این رژیم نباید اجازه دهد دیگرانی چون آمریکا و صهیونیسم برای آنها تصمیم بگیرند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی تصمیمات اخیر آل‌سعود در قطع روابط دیپلماتیک با ایران را نشان دهنده ناشی‌گری سیاسی عربستان دانست و تاکید کرد: بهانه‌های واهی نمی‌تواند توجیهی برای اقدامات نابخردانه آل‌سعود باشد، چرا که این اقدام یک نوع فرار رو به جلو است، حاکمان عربستان نمی‌توانند با این بهانه‌ها رفتار ناشیانه خود را توجیه کنند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.