امضاء قرارداد پرداخت وام به هفت‌هزار و ۳۱ واحد مسکن ملی استان مرکزی

مدیر امور شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: قرارداد پرداخت وام به هفت‌هزار و ۳۱ واحد مسکن ملی استان مرکزی با این بانک منعقد شد.

«سیدنبی حیدریان» افزود: یک‌هزار و ۹۲۰ واحد از مجموع این واحدها در شهر اراک، یک‌هزار و ۸۴۸ واحد در شهر ساوه، ۵۶۴ واحد در شهر خمین، ۴۹۹ واحد در شهر جدید مهاجران، ۴۹۶ واحد در دلیجان و ۳۵۰ واحد در شهر جدید امیرکبیر است که در قالب انبوه‌سازی در حال ساخت است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۳۵۴ واحد نیز در قالب خودمالکین و گروه‌های ساخت ۲ و سه واحده ایجاد می‌شود.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان مرکزی خاطرنشان کرد: مبلغ قراردادهای منعقد شده برای هر واحد، در شهر اراک و شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان، سه میلیارد ریال است.

حیدریان گفت: سقف وام نهضت ملی مسکن برای ساخت هر واحد در تهران چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، در شهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت، چهار میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها سه میلیارد ریال است.

وی افزود: به تازگی و با توجه به ابلاغ بانک مرکزی و به استناد مصوبه هیات مدیره بانک مسکن، سقف وام مشارکت مدنی برای طرح‌های معرفی شده در قالب طرح نهضت ملی، ایجاد هر واحد مسکونی شامل انبوه‌سازی، گروه‌های ساخت، خودمالکی در تمامی مناطق شهری کشور به مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است که اعطای وام متمم به قراردادهای منعقده قبلی و نیز اعطای وام به طرح‌های جدید از نظر شرایط و ضوابطی خاص، امکانپذیر است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان مرکزی افزود: در خصوص کاهش میزان نرخ سود این وام‌ها و اخباری مبنی بر تاکید مقامات عالی کشور به محاسبه و دریافت اقساط این وام‌ها به روش پلکانی(به طوریکه قسط اول این وام، کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق کارمندان و کارگران بوده و این افراد یارای بازپرداخت آن را داشته باشند) تاکنون، ابلاغی به شبکه بانکی انجام نشده‌است.

حیدریان اضافه کرد: تا زمانیکه دستورالعملی در خصوص موارد مطروحه به شبکه بانکی کشور ابلاغ و از سوی شورای پول و اعتبار لازم‌الاجرا نشود، بانک‌ها از اعمال آن معذورند، هر چند بانک‌ها از هرگونه تسهیل و تسریع در روند پرداخت وام استقبال می کنند.

۹۰ درصد وام بانک مسکن در حوزه ساخت، خرید و تعمیرات و بقیه در سایر حوزه‌ها پرداخت می‌شود.

۹۲۰ واحد معاملات املاک مسکن در اراک فعال است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.