توزیع یک‌هزار و ۳۶۰ تن کالای اساسی در استان مرکزی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۳۶۰ تن کالاهای اساسی از ابتدای امسال تاکنون در این استان توزیع شد.

«غلامرضا ملکی» افزود: ۹۸۰ تن برنج و ۳۸۰ تن شکر در این مدت در راستای تنظیم بازار این محصولات با قیمت ستاد تنظیم بازار توسط اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در استان توزیع شد.

وی بیان کرد: ‌هم‌اکنون کالای اساسی به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره‌سازی شده و مشکلی در زمینه تامین این کالاها وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مجوز لازم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز هیات‌ها، دسته‌ها و نذورات محرم و صفر در استان صادر شده‌است.

ملکی، از واردات ۳۴ هزار تن گندم به استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و گفت: واردات این محصول از سایر استان‌های کشور برای مخلوط کردن با گندم تولیدی این استان و افزایش کیفیت آرد و نان در استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هشت‌هزار تن گندم نیز از ابتدای امسال تاکنون از استان مرکزی به سایر استان‌های کشور صادر شد و مجوز واردات ۲ هزار تن گندم نیز برای اختلاط با محصولات تولیدی استان و افزایش کیفیت آرد و نان استان اخذ شد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.