آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه‌های علمیه استان مرکزی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحانیت شیعه باید در تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جهانی تاثیرگذار باشد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه‌های علمیه استان مرکزی، افزود: قدم‌های خوبی برای توسعه حوزه‌های علمیه کشور برداشته شده اما کافی نیست و این مکتب اهل بیت(ع) باید بتواند در تحولات جهانی نقش موثر داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم در تحولات جهانی تاثیرگذار باشیم، جنایت‌کاران همه کاره می‌شوند و اگر ما میدان را خالی کنیم دشمن میدان‌دار می شود و باید با قدرت کار کنیم و دانشگاه اهل بیت(ع) را روز به روز توسعه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: دست الهی حاج شیخ عبدالکریم حائری را برای ملت ایران حفظ کرد و شاگردان بزرگی همچون امام راحل در محضر ایشان پرورش یافتند تا اکنون حاکمیت اسلامی در کشور جریان داشته باشد و همه باید برای حفظ این مهم تلاش کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: سهم حوزه‌ها در ترسیم تحولات جهانی باید قابل قبول باشد و با قدرت باید دنبال این سهم باشید و از تمام ظرفیت‌ها مثل حج، عاشورا، غدیر باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی شرایط حوزه‌های علمیه استان مرکزی را قابل قبول عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۴۰ طلبه از حوزه‌های مختلف استان ملبس شدند که افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: در گذشته تنها یک مدرسه خواهران آنهم در یک سطح در استان فعال بود اما اکنون بیش از ۲۰ مدرسه خواهران در استان فعال است و سالانه شمار قابل توجهی از آنها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود انقلاب اسلامی را امتداد قیام خونین عاشورا عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران از سرچشمه جوشان قیام حسینی ، سیراب شد و از محتوای عاشورا الهام گرفت و این الهام گیری، هم از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و هم از ناحیه مردم در سراسر این مسیر مقدس تداوم یافت.

وی تصریح کرد: امام امت با الهام از عاشورا ، روح حماسه و غیرت دینی را در کالبد ستم دیده و بی‌رمق مردم ایران دمید و آنها را به حکومت اسلامی و حاکمیت ارزش‌های قرآنی بشارت داد.

امام جمعه‌ اراک نسبت به امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: آگاه‌سازی جوانان با معرفی دستاوردهای تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی در مقایسه با دوران پیش از پیروزی انقلاب، باید جدی گرفته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به حضور حداکثری مردم در انتخابات امسال تاکید کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات نشانه عشق و ارادت ملت به نظام و پایبندی به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است و باید زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات امسال فراهم شود.

وی نرخ پایین باروری استان مرکزی را نگران‌کننده دانست و ادامه داد: این استان با ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی متعدد به‌دلیل پایین بودن شاخص نرخ باروری و رشد جمعیت از استان‌های پیر کشور است که باید نسبت به این مهم چاره‌اندیشی کرد.

در این آیین از زحمات حجت‌الاسلام محمدحسن ربیعی تقدیر و حجت‌الاسلام نصرت‌الله عباسی به عنوان رئیس حوزه‌های علمیه استان مرکزی معرفی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.