گذشتن اوج مصرف برق استان مرکزی از مرز یکهزار مگاوات

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت : اوج مصرف برق این استان، ۳۱ تیرماه از مرز یک‌هزار مگاوات گذشت.

«محمود محمودی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: با وجود تعطیل بودن ادارات و بانک‌های استان مرکزی در روز گذشته (شنبه) به دلیل آلودگی هوا، باز هم روند مصرف برق افزایشی بود.

وی با بیان اینکه، ۲۵۰ مگاوات توسط صنایع، کشاورزان و ادارات استان، مدیریت مصرف برق صورت گرفته، عنوان کرد: بالاترین میزان پیک صورت گرفته سال گذشته در ۲۲مرداد ماه به میزان ۹۵۶مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: افزایش دما باعث افزایش مصرف برق در روزهای اخیر و استفاده بیشتر وسایل سرمایشی شده است.

محمودی اظهار کرد: لازم است همه هموطنان در سراسر کشور به منظور تامین برق پایدار به واسطه مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی، همکاری لازم را به کار گیرند.

وی گفت: این مهم از طریق به کارگیری روش‌های ساده میسر است و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از شرایط بحرانی کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است ،از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب شود و یا دمای کولرهای گازی را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کُند کولرهای آبی استفاده شود.

محمودی بیان کرد: فقط با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق به تامین برق پایدار برای همه هموطنان کمک می‌شود.

وی گفت : مشترکان با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را فراهم می‌کنند تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی بهره‌مند شوند.

بیش از ۷۷۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.